۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
راه اندازی ۴۰۸ هتل در دولت دوازدهم، رکورد محسوب می‌شود
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی:

راه اندازی ۴۰۸ هتل در دولت دوازدهم، رکورد محسوب می‌شود

مونسان، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: در دولت دوازدهم، ۲۲ هزار میلیارد تومان طرح افتتاح شده، که فقط در میان این طرح‌ها ۴۰۸ باب هتل دایر شده است و در نوع خود رکورد محسوب می‌شود.

به گزارش بازار، علی اصغر مونسان در مراسم بهره برداری از طرح‌های وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری افزود: در استان بوشهر امروز، ۱۴۱۵ (هزار و چهارصد و پانزده) میلیارد تومان طرح را در یازده استان کشور افتتاح می‌کنیم که با افتتاح این طرح‌ها سه هزار و پانصد تخت به ظرفیت اقامتی کشور اضافه می‌شود.

وی افزود: در شرایطی که در سال ۹۸ اتفاقات بدی برای حوزه گردشگری رخ داد، اما این صنعت توانست همچنان پویایی خود را حفظ کند و روند روبه رشد صنعت گردشگری در کشور را داشته باشد.

مونسان با اشاره به اینکه این وزارتخانه با کمترین اتکا به بودجه دولتی نسبت به سایر وزارتخانه‌ها و با ایجاد اقتصاد مردم پایه فعالیت می‌کند، گفت: در بازده این وزارتخانه اتفاقات خوبی رقم خورده است که معتقدم بسیاری از طرح‌های دولتی این امکان برایشان فراهم است که توسط مردم و سرمایه مردم انجام شود. وی افزود: اجرای اقتصاد مردم پایه در صنعت گردشگری رخ داده است به صورتیکه دو هزار و پانصد و بیست و هفت طرح با سرمایه ۱۶۰ میلیارد تومان درکشور در حال اجراست که در میان این طرح‌ها ۶۷۰ باب هتل در حال ساخت است و ۱۷۵ باب هتل چهار و پنج ستاره در کشور در حال اجراست.

مونسان گفت: با همین بودجه اندک تلاش کردیم زیرساخت‌ها را فراهم کنیم بویژه به روستاها خیلی پرداختیم طوری که اقتصاد روستاها در این دولت پویا شده است. مثلا در روستایی در اطراف نیک شهرحتی تامین برق و آب روستا نیز توسط این وزارتخانه انجام شده در بسیاری از روستاهای کشور کار راه و تامین آب و برق با اندک بودجه‌های این وزارتخانه انجام شده است که درخواست داریم بودجه‌های پراکنده‌ای که در توسعه روستایی در وزارتخانه‌های مختلف وجود دارد با آمادگی این وزارتخانه تجمیع اتفاق بیفتد و این وزارتخانه بتواند ظرفیت‌های اقتصادی روستاها را فعال کند و با این کار جلوی مهاجرت روستا به شهر گرفته شده است.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری درباره آمار گردشگری خارجی نیز گفت: این آمار فقط در ده ماهه ۹۸ تا قبل از کرونا از رکورد هشت میلیون و هشتصد و شصت هزار نفر عبور کرد، زیرا امروز گردشگری کشور مبتنی بر حوزه میراث فرهنگی و تاریخی نیست و تنوع محصولات گردشگری را داشتیم و تنوع طرح‌ها و اقامتگاه‌های مختلف را در قالب بوم گردی توسعه دادیم و در روستاها رونق ایجاد شد.

وی گفت: ترم جدیدی به نام بوتیک هتل‌ها را از سال گذشته شروع کردیم که باشتاب درکشور در حال پیشرفت است. این طرح هتل‌هایی هستند با سایز ۱۵ تا ۲۰ اتاق کوچک و با سرویس‌های هتل‌های پنح ستاره و پرداخت هزینه‌های پنح ستاره که به خوبی درحال پیشرفت است. آقای مونسان همچنین به هتل کاروانسراها اشاره کرد و افزود:کارونسراهایی که در حال تخریب بود ترمیم شد و دوره جدید گردشگری کشور شکل گرفت که هتل کارونسرا نام گرفتند.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به افتتاح هشت طرح امروز در استان بوشهر گفت: یک هتل بزرگ در کنگان با هزار تخت که از بزرگترین هتل‌های کشور است امروز افتتاح می‌شود. همچنین موزه بزرگ و فاخر منطقه‌ای بوشهر دیروز افتتاح شد که چندین استان کشور را خدمت خواهد داد ضمن اینکه یک مجتمع گردشگری ساحلی نیز راه اندازی می‌شود. علاوه بر آن یک هتل پنج ستاره دیگر در بوشهر درحال ساخت است و یک هتل چهار ستاره نیز با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.

کد خبر: ۷۱٬۶۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha