۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
تولید روزانه ۴۰ هزار ماسک در گلستان/ افزایش تولید تا پایان سال
رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان خبر داد:

تولید روزانه ۴۰ هزار ماسک در گلستان/ افزایش تولید تا پایان سال

گرگان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: هم‌اکنون روزانه ۴۰ هزار ماسک در استان تولید می‌شود و تا پایان سال با راه‌اندازی واحد تولیدی جدید ظرفیت تولید در گلستان به بیش از ۱۰۰ هزار ماسک در روز می‌رسد.

به گزارش خبرنگار بازار، حسین طلوعیان صبح شنبه در خصوص تولید ماسک در گلستان اظهار کرد: روزانه ۴۰ هزار ماسک در استان تولید می‌شود و محصول تولیدی تحویل شرکت های دارویی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی قرار می گیرد تا در سطح بازار توزیع شود.

وی توضیح داد: قبل از شیوع کرونا در کشور، گلستان واحد تولیدی ماسک نداشت؛ در هفته گذشته یکی از واحدهای تولیدی خط تولید را تغییر داده و ماسک تولید می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود: این واحد تولیدی هم‌اکنون در دو شیفت فعال است و اگر مشکل نقدینگی و مواد اولیه آن برطرف شود، امکان فعالیت در سه شیفت را داراست.

وی از راه‌اندازی واحد تولید ماسک جدید در استان خبر داد و تصریح کرد: واحد تولیدی جدید در مرحله انتقال و مونتاژ ماشین آلات است و تا پایان سال به بهره برداری می رسد و توان تولید روزانه ۶۰ تا ۷۰ هزار ماسک خواهد داشت.

طلوعیان در خصوص تولید مواد ضدعفونی کننده در استان هم توضیح داد و خاطرنشان کرد: پنج کارخانه مواد ضدعفونی کننده در گلستان مجوز دریافت کرده اند که چهار مورد از آن ها فعال هستند و مشکل مجوز یک واحد دیگر هم رفع شده و ظرف چند روز آینده به بهره برداری می‌رسد.

کد خبر: ۷٬۱۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha