۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
لایحه بودجه دولت قابل دفاع نیست
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی:

لایحه بودجه دولت قابل دفاع نیست

امیرآبادی فراهانی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه حذف رانت ارز ۴۲۰۰ تومانی در لایحه بودجه سال آینده دارای اهمیت است، گفت: لایحه ارائه شده از سوی دولت سیاسی نوشته شده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احمد امیرآبادی فراهانی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۴ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی، در موافقت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: قطعاً با کلیات لایحه ارائه شده از سوی دولت مخالفم و در این راستا در کمیسیون تلفیق نیز به عنوان مخالف صحبت کردم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکنون درخصوص گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ در حال بحث هستیم؛ ۴۵ نفر از نمایندگان به مدت یک ماه طی سه شیفت کلیات و جزئیات را بررسی کرده و بخش عمده ای از آن را تغییر دادند.

وی افزود: لایحه دولت قابل دفاع نیست، زیرا سیاسی نوشته شده است تا مجلس در تنگنا قرار گیرد تا یا آن را بپذیرد، یا در صورت عدم پذیرش به ضررش تمام شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جلسات مختلف با مسئولان دولتی، وزرا، معاون اقتصادی رئیس جمهور و مسئولان بانک مرکزی؛ همگی تاکید بر ضرورت حذف رانت ارز ۴۲۰۰ تومانی دارند، اما در رسانه ملی رفتار سیاسی می کنند و تاکید دارند با حرف ارز ۴۲۰۰ تومانی اجناس گرانتر می شود.

امیرآبادی فراهانی اظهار کرد: طی دو سال اخیر کدامیک از مردم توانسته اند مرغ با ارز ۴۲۰۰ تومانی خرید کنند و از این امکان استفاده کرده اند؟

وی تصریح کرد: متاسفانه این رانت در جیب عده قلیلی می رود که این افراد از وابستگان بخشی از مدیران اجرایی، هم حزبی ها و یا سلبریتی ها بوده اند! اگر بررسی شود مشاهده می شود که فواید این مهم به دست مردم نرسیده، زیرا در غیر این صورت قیمت مرغ نباید به ۳۰ الی ۴۰ هزار تومان می رسید.

نماینده مردم قم در مجلس یازدهم گفت: به نظر می رسد که باید این امر را به صورت یارانه به دست مردم برسانیم، کما اینکه واردکنندگان، توزیع کنندگان، مسئولان بخش خصوصی و اتاق ها عنوان می کنند که ارز ۴۲۰۰ تومانی یا ۱۱۰۰۰ تومانی تاثیری در بازار ندارد، زیرا هیچ کالایی با نرخ ۴۲۰۰ تومانی توزیع نمی شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ مبلغ ۸ هزار میلیارد تومان برای صنایع، ۸ هزار میلیارد تومان برای تولیدات کشاورزی، ۸ هزار میلیارد تومان برای راه و راه آهن و ۸ هزار میلیارد تومان برای تولید در بخش روستایی و شهری که در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد، پیش بینی کرده که مجموعه ۳۲ هزارمیلیارد تومان برای تبصره ۱۸ در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ۲۰ هزار میلیارد تومان نیز برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در بودجه سال آینده پیش بینی شده است. ۲۳ درصد بودجه قوه قضائیه افزایش یافته و این در حالی است که بودجه نهاد ریاست جمهوری بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است، لذا این امر نشان می دهد لایحه ارائه شده از سوی دولت قابل دفاع نیست.

کد خبر: ۷۱٬۵۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha