۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
رشد ۶ درصدی تولید ۱۵ شرکت تابعه صدر تامین
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدرتامین درپاسخ به «بازار» خبر داد

رشد ۶ درصدی تولید ۱۵ شرکت تابعه صدر تامین

سلیمانی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدرتامین می گوید: در شرایط تحریم های اقتصادی با اتکا به توانمندی جوانان ایرانی در ۱۰ ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته در مجموع ۱۵ شرکت‌ تابع صدر تامین، شش درصد رشد را تجربه کردند.

بازار، گروه صنعت: «غلامرضا سلیمانی» در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات و تجهیزات معدن، راهسازی و صنایع وابسته در به پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه شرکت تابع هلدینگ سرمایه گذاری صدر تامین با چه ظرفیتی کار کردند، گفت: در نبود مشاوران خارجی و عدم استفاده از تکنولوژی کشورهای خارجی همه شرکت های تابعه با ۱۰۰ درصد ظرفیت خود مشغول کار بودند و رشد شش درصدی در تولید شرکت‌های زیر مجموعه صدر تامین موفقیت بزرگی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه با همت ۲۰ هزار کارگر، کارمند و مدیر شرکت‌های زیر مجموعه صدر تامین با ۱۰۰ درصد ظرفیت خود کار کردند و حتی یکروز در پرداخت دستمزد این گارگران عقب نیافتاده است، افزود در ۱۰ ماهه نخست امسال شرکت مس باهنر کرمان که یکی از شرکت های تابعه صدر تامین است نسبت به ۱۰ ماهه سال گذشته در مجموع در تولید محصولات خود به ۲۷ درصد رشد دست پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدرتامین اظهارداشت: در این مدت تولید کاشی و سرامیک در شرکت سعدی بیش از ۱۷ درصد افزایش یافت و تولید محصولات شرکت پشم شیشه ایران نیز در مدت در مقایسه با سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

سلیمانی با بیان اینکه رشد تولید شرکت خاک چینی ایران نیز در این مدت به بیش از هفت درصد رسید گفت: در این مدت در مقایسه با سال گذشته فروش محصولات شرکت های تابعه صدر تامین بدون احتساب فروش ذوب آهن اصفهان ۹۰ درصد افزایش یافته است.

در ۱۰ ماهه نخست امسال فروش شرکت های تابع به ۵۲۳۵ میلیارد تومان افزایش یافت
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدرتامین خاطرنشان کرد: سال گذشته شرکت های تابعه صدرتامین ۲۷۶۰ میلیارد تومان فروش داشتند، اما در ۱۰ ماهه نخست امسال فروش شرکت های تابع به ۵۲۳۵ میلیارد تومان افزایش یافت.

شرکت صدر تامین در سال ۷۸ فعالیت خود را تحت پوشش شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) آغاز کرد و چشم انداز فعالیت این شرکت ورود به حوزه صنایع کانی های فلزی و غیرفلزی بود

سلیمانی با اشاره به سابقه شرکت صدرتامین گفت: شرکت صدر تامین در سال ۷۸ فعالیت خود را تحت پوشش شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) آغاز کرد و چشم انداز فعالیت این شرکت ورود به حوزه صنایع کانی های فلزی و غیرفلزی بود.

به گفته وی، این شرکت در چشم انداز ترسیمی دستیابی به ۱۵ درصد بازار رده اول و دوم در بخش معادن و فرآوری سنگ آهن و نیز تولید فولاد، رده اول و دوم در بخش معادن را شامل شده و فرآوری مس، طلا، ذغال سنگ، باریت و سرب و روی و اکسید منیزیم از طریق سرمایه‌گذاری در صنایع معدنی و فلزی را در دستور کار خود قرار داده است.

به گفته سلیمانی، توسعه سرمایه ‌گذاری در حوزه های جذاب صنعتی، ارتقا و بهینه سازی سبد سرمایه گذاری برای رشد ارزش افزوده و ارتقای توانمندی ها نیروی انسانی متخصص از مهمترین راهبردهای اصلی شرکت سرمایه گذاری صدرتامین در راستای توسعه فعالیت‌های خود در حوزه معدنی مختلف معدنی است.

رشد سود خالص ۱۳۲ درصدی صدر تامین
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدرتامین با اشاره یه میزان سود خالص این شرکت در ۹ ماهه نخست امسال افزود: در ۹ ماهه نخست امسال در مقایسه با ۹ ماه سال گذشته سود خالص این شرکت ۱۳۲ درصد رشد داشت.

به گفته مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدرتامین، سال گذشته سود خالص شرکت ۷۴۱ میلیارد تومان بود، اما امسال در ۹ ماهه نخست سود خالص شرکت به ۱۷۲۰ میلیارد تومان رسیده است.

هرچند که ارزش سهام شرکت ذوب آهن در بازار سرمایه انتظار سرمایه گذاران  را برآورد نکرده است، اما ذوب آهن افزایش سرمایه خود را از ۶۱۵۰ میلیارد تومان به ۸۳۰۰ میلیارد تومان در دستور کار خود قرار داده است

مدیرعامل شرکت ذوب آهن نیز گفت: هرچند که ارزش سهام شرکت ذوب آهن در بازار سرمایه انتظار سرمایه گذاران  را برآورده نکرده است، اما ذوب آهن افزایش سرمایه خود را از ۶۱۵۰ میلیارد تومان به ۸۳۰۰ میلیارد تومان در دستور کار خود قرار داده است.

«منصور یزدی زاده» یادآورشد: ما در شرایط مازاد تولید در ذوب آهن قرار داریم و این بستر مناسبی برای شرکت ذوب‌آهن فراهم کرده تا بتوانیم محصولات مازاد خود را به خارج از کشور صادر کنیم.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اظهارداشت: ذوب‌آهن علاوه بر اینکه می‌تواند محصولات مورد نیاز تولیدکنندگان داخلی را تامین کند، می‌تواند بخش زیادی از تولیدات مازاد خود را به بازارهای هدف صادر نماید.

وی با اشاره به تولید ریل ملی در شرکت ذوب آهن اصفهان یادآور شد: خوشبختانه امروز در هفت محور مواصلاتی راه آهن کشور  از ریل ذوب آهن استفاده می شود و علاوه بر تامین ریل مورد نیاز داخلی که از مدت‌ها پیش آغاز شده، صادرات ریل به کشور افغانستان را نیز آغاز کرده‌ایم و با چند کشور نیز در حال مذاکره هستیم که ریل مورد نیاز آنها را به این کشورها صادر کنیم.

سال آینده کوره بلند ذروب آهن پس از ۵ سال به روند تولید برمی‌گردد
به گفته یزدی زاده، با تلاش همکاران ما سال آینده کوره بلند ذروب آهن پس از ۵ سال به روند تولید برمی‌گردد و در این صورت زمینه افزایش تولید محصولات فولادی در شرکت ذوب آهن اصفهان بیش از پیش تقویت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بازار هم اکنون شرکت های ذوب آهن اصفهان، مس باهنر کرمان، شرکت توسعه معادن پارس تامین، توسعه معادن طلای کردستان، شرکت فراورده های نسوز ایران، کاشی الوند، کاشی سعدی، لعابیران، شرکت پشم شیشه ایران، شرکت سرام آرا، شرکت پودر بندرامام، شرکت شتابدهنده صدر فردا، شرکت ذغال سنگ پروده طبس، شرکت خاک چینی ایران و شرکت معدنی املاح ایران ۱۵ شرکت تابعه هلدینگ سرمایه گذاری صدرتامین تحت پوش سازمان تامین اجتماعی هستند.

کد خبر: ۷۱٬۴۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha