۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
تونل انتقال آب کانی سیب به دریاچه ارومیه خردادماه سال آینده افتتاح می‌شود
نوبخت:

تونل انتقال آب کانی سیب به دریاچه ارومیه خردادماه سال آینده افتتاح می‌شود

ارومیه– معاون رئیس جمهور ورئیس سازمان برنامه و بودجه از آماده بهره برداری شدن تونل انتقال آب از کانی سیب به دریاچه ارومیه طی خردادماه سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدباقر نوبخت بعد از ظهر دوشنبه در جریان بازدید از آخرین روند احداث این طرح به عنوان بزرگترین طرح ستاد احیای دریاچه ارومیه، افزود: با توجه به افزایش هزینه ها و استهلاک تجهیزات، ۱۵۰ میلیارد تومان تا هفته آینده  به این طرح تزریق خواهد شد و مجریان طرح نیز برای افتتاح طرح تا پایان خرداد ماه سال آینده قول مساعد دادند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از  مجموع ۳۶ کیلومتر تونل انتقال آب نزدیک به ۱۴۰۰متر باقی مانده که به دلیل بالا بودن حجم زهکشی  پیشرفت کار را رو به کندی برده است، اظهار کرد: افتتاح این پروژه و انتقال آب رودخانه زاب به دریاچه ارومیه در احیای دوباره این دریاچه بسیار مهم و اثرگذار است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با تاکید بر اینکه همه ظرفیت تخصصی و تجربیات برای حل این مشکل به کار گرفته شده است، ادامه داد: با افتتاح این تونل سالانه نزدیک به ۶۵۰میلیون مترمکعب آب روانه دریاچه ارومیه خواهد شد.

عیسی کلانتری معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این بازدید با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳۴ کیلومتر از تونل ۳۵.۵ کیلومتری انتقال آب از کانی سیب به دریاچه ارومیه حفاری شده و با حل مشکل در ۱.۵ کیلومتر باقی مانده، احتمال افتتاح این تونل در اوایل سال آینده وجود دارد، گفت: در این ۱.۵ کیلومتر باقی مانده، معضل تولید آب، دستگاه‌های حفار را با مشکل مواجه کرده که با حفر ۱۰ حلقه چاه به عمق ۱۰۰ و ۱۲۰ متر، مسؤولان در صدد حل مشکل برآمده‌اند.

محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز دوشنبه از روند احداث تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه بازدید کرد و در جریان اقدامات انجام شده در این خصوص قرار گرفت.

در این بازدید که با حضور محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی، عیسی کلانتری، مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و ادارات مرتبط با احیای دریاچه برگزار شد، آخرین اقدامات در راستای احداث کامل تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه تشریح شد.

کد خبر: ۷۱٬۴۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha