۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
۵۷۳ میلیارد ریال تسهیلات به اصناف قم تخصیص یافت
معاون سازمان صمت قم:

۵۷۳ میلیارد ریال تسهیلات به اصناف قم تخصیص یافت

قم - پروان، معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه در حوزه اصناف، ۵۷۳ میلیارد ریال تسهیلات به بانک‌های عامل استان معرفی شده است.

به گزارش بازار به نقل از سازمان صمت قم، امیر حسین پروان بیان کرد: تسهیلات اختصاص یافته به بخش اصناف قم شامل یکهزار و ۱۰۴ طرح است و موجب اشتغالزایی برای ۲ هزار و ۷۶۶ نفر می‌شود.

وی بیان کرد: تسهیلات اختصاص یافته به اصناف استان شامل، تسهیلات بازسازی و نوسازی، روستایی و عشایری، آسیب دیده از کرونا و مشاغل خانگی است.

وی ادامه داد: موارد فوق از اعتبارات سال گذشته و سال‌جاری است که برای اخذ تسهیلات به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک‌های عامل استان معرفی شد.

پروان گفت: اصناف استان از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون‌ برای مقابله با آن همکاری خوبی با مسئولان داشته و دارند و نیاز است که با استفاده از ظرفیت‌های موجود از کسب و کارهای ایشان حمایت شود.

وی با اشاره به پیگیری مستمر مسائل اصناف در قم،‌ بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، تعداد هفت جلسه کارگروه حمایت از رونق تولید در بخش اصناف با تعداد ۱۸ مصوبه برای رفع مشکل اتحادیه‌های سوهان، بنکداران مواد غذایی، چاپ و نشر، شرکت تعاونی درودگران، اتحادیه درودگران، اتحادیه املاک و مشکلات بانکی و مالیاتی واحدهای صنفی استان تشکیل شده است.

در مجموع ۳۶ هزار و ۳۹۳ واحد صنفی مجوز دار در استان قم وجود دارد که ۲۱ هزار و ۴۹۳ مورد آن توزیعی و خدماتی و ۱۴هزار و ۹۰۰ مورد آن تولیدی و فنی است.

کد خبر: ۷۱٬۴۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha