۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
نحوه خرید و فروش مرغ زنده در کشتارگاه‌های آذربایجان غربی ساماندهی شد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

نحوه خرید و فروش مرغ زنده در کشتارگاه‌های آذربایجان غربی ساماندهی شد

ارومیه- خلیلی، مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از تعیین تکلیف و ساماندهی مشکل نحوه خرید و فروش مرغ زنده درب مرغداری به جای درب کشتارگاه و اصلاح نحوه پرداخت وجه آن در استان خبر داد.

یحیی خلیلی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه در آذربایجان غربی برخلاف سایر استانها سالیان متمادی خرید و فروش مرغ زنده درب کشتارگاه انجام می شد، افزود: با برگزاری جلسات تخصصی با تشکل های هر دو صنف و پیگیری های مستمر این امر به خرید درب مرغداری ها تغییر یافت و این مشکل مرتفع شد.

وی با بیان اینکه نحوه قیمت گذاری در چهارچوب قیمت های ستاد تنطیم بازاراستان و بر اساس قیمت روز منطقه ای و قیمت یکسان در سطح استان مشخص و تعیین می شود، افزود: در توافقنامه جدید نحوه پرداخت وجه مرغ زنده به صورت نقدی و با پرداخت ۱۵ روزه توسط کشتارگاه ها انجام خواهد گرفت.

خلیلی ادامه داد: باید مصرف دان مرغ قبل از بارگیری در حدود۶ ساعت قبل قطع شود و تحویل مرغ سالم با حضور نماینده کشتارگاه و تاییدیه سلامت گله توسط مسئول فنی و بهداشتی مرغداری انجام گیرد.

مدیر امور طیور آذربایجان غربی به وضعیت تولید طیوردرسطح استان اشاره و افزود: تمامی واحد های تولیدی اعم از گوشتی وتخم گذار باید به موقع نسبت به ثبت اطلاعات گله های خود در سامانه های مرتبط ازجمله سامانه سماصط، قرنطینه، بازارگاه و... اقدام کنند.

خلیلی تاکید کرد: تایید تخلیه مرغ زنده هر واحد بلافاصله بعد از کشتارتوسط مسئول فنی کشتارگاه در سامانه های فوق الذکر ثبت باید شود و هرگونه مسئولیت عدم تخلیه بر عهده کشتارگاه ها و مسئولین ذیربط خواهد بود.

کد خبر: ۷۱٬۳۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha