۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
۲۱ پروژه بنیاد مسکن زنجان به بهره‌برداری می‌رسد
همزمان با دهه فجر؛

۲۱ پروژه بنیاد مسکن زنجان به بهره‌برداری می‌رسد

زنجان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان گفت: همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی ۲۱ پروژه عمرانی بنیاد با اعتباری بالغ بر ۵۱۸ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری می رسد.

به گزارش بازار به نقل از بنیاد مسکن زنجان، رضا خواجه ای با اشاره به برنامه های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در دهه فجر امسال افزود: در این دهه بخشی از پروژه های عمرانی در حوزه روستایی و شهری و نیز طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی همچنین در حوزه مسکن محرومان این نهاد با اعتبار یاد شده در مناطق مختلف استان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی به اجرای طرح‌های هادی روستایی در سطح روستاها استان زنجان اشاره کرد و گفت: بر این اساس طرح هادی روستایی در ۶ روستای شهرستان های زنجان، ابهر، خدابنده، طارم و سلطانیه افتتاح  می‌شود.

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان مهمترین هدف طرح های هادی روستایی را تجدید حیات روستا به لحاظ ابعاد فیزیکی، اقتصادی و اجتماعی روستاها  عنوان کرد و گفت: ساماندهی و اصلاح وضعیت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف در روستا سه محور اصلی در طرح هادی روستا به شمار می روند.

خواجه ای گفت: در این ایام ۱۴ پروژه مقاوم سازی و بهسازی مسکن روستایی همچنین ۵۶۰ واحد مسکن محرومین استان با اعتباری بالغ بر ۴۴۸ میلیارد ریال نیز در روستاهای استان به بهره برداری خواهد رسید.

وی اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی گامی استوار در راستای توسعه امکانات عمرانی و بهبود کیفیت مساکن روستایی است، ادامه داد: پیشگیری از تخریب مسکن روستایی در حوادث، تمرکز سرمایه گذاری در روستاهای مستعد، توزیع عادلانه اعتبارات بخش مسکن در شهر و روستا، ترویج مقاوم سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستاییان، ترویج الگوی ساخت مسکن اقتصادی از جمله اهداف اصلی طرح است.  

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان همچنین از افتتاح یک پروژه در حوزه مسکن شهری (۱۸ واحدی وصال ابهر) با اعتباری بیش از ۳۵ میلیارد ریال در دهه فجر امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: تامین مسکن محرومان و اقشار کم درآمد اعم از روستایی و شهری از طریق تولید و احداث واحدهای مسکونی با فراهم کردن مشارکت و همکاری مردم، خیرین یا اخذ تسهیلات بانکی یکی از اهداف مهم بنیاد مسکن است.

کد خبر: ۷۱٬۳۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha