۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
اتصال موفقیت‌آمیز۲۶.۵ کیلومتر از خط اول آبرسانی زرینه رود به تبریز به خط دوم پشتیبان
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان‌شرقی خبر داد؛

اتصال موفقیت‌آمیز۲۶.۵ کیلومتر از خط اول آبرسانی زرینه رود به تبریز به خط دوم پشتیبان

تبریز- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی اعلام کرد : طی روزهای اخیر، اتصال ۲۶.۵ کیلومتر از خط اول آبرسانی زرینه رود به تبریز به خط دوم پشتیبان ، در حداقل زمان ممکن و بدون قطعی محسوس آب در کلانشهر تبریز با تلاش شبانه‌روزی عوامل اجرایی و با موفقیت اجرا شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی، یوسف غفارزاده افزود: با احتساب ۲۶.۵  کیلومتر مذکور حدود ۱۱۰ کیلومتر از خط آبرسانی زرینه رود به تبریز با هدف مدیریت ریسک و آمادگی برای پیک مصرف در فصل تابستان پیش رو آماده بهره ‌برداری است و طی روزهای آینده با حضور مسئولان استانی،  بهره برداری رسمی از آن آغاز خواهد شد.

 وی همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به تشکیل جلسات هماهنگی و کارشناسی با شرکت آب و فاضلاب استان،  مشاور و پیمانکار برای کاهش مدت زمان عملیات اجرایی برای انجام اتصال ۲۶.۵  کیلومتر از خط آبرسانی زرینه رود به خط دوم پشتیبان ، اعلام کرد: برای این محدوده حدود ۲۶ میلیون یورو هزینه و ۲۲۰۰ عدد لوله فولادی ۱۲ متری به قطر ۲۰۰۰ استفاده شده است.

غفارزاده اظهار داشت : آب شرب مورد نیازکلانشهر  تبریز از سه محل سد نهند ، چاه‌ های دامنه‌های شمالی سهند و خط آبرسانی زرینه رود به تبریز تامین می‌شود که خط آبرسانی زرینه رود در این میان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معاون حفاظت و بهره ‌برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی نیز ضمن قدردانی از عوامل اجرایی کارفرما ، پیمانکار و مشاور، به خاطرکار در شرایط سخت ، شبانه روزی ودر دمای زیر صفر درجه ، مدت زمان انجام این کار را  ۳۴.۵ ساعت اعلام و اظهار کرد : عملیات مشابه قبلی سه ساعت بیشتر از این  بود و زمان اخیر یک رکورد جدید محسوب می‌شود.

 مجتبی جلیل زاده محدوده فعالیت این بخش از پروژه را مخازن ۴ و ۵در کیلومتر ۱۵ خط آبرسانی زرینه رود و در محدوده شهرستان ملکان اعلام کرد و گفت:  در این محدوده قبلا از لوله های بتنی استفاده می‌شد که ریسک بالایی داشت و احتمال می‌رفت در زمان پیک مصرف دچار ترکیدگی شود که با جایگزینی لوله های فولادی عملاً این ریسک مدیریت شد.

وی با اشاره به این که برای انجام این کار هشت ساعت صرف قطعی اولیه ،تخلیه لوله ها و ۹ ساعت نیز پس از انجام عملیات اتصال برای آبگیری مجدد زمان صرف شده است،انجاماین اقدام را به خصوص برای افزایش مصرف آب در شرایط شیوع کرونا و اتخاذ برنامه های کوتاه مدت برای رفع تنش آبی تبریز یک ضرورت توصیف کرد.

طرح آبرسانی به تبریز به طول ۱۸۰ کیلومتر با ۱۲ مخزن یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های انتقال آب در سطح کشور است و آب مورد نیاز تعداد زیادی از شهرها، روستاها و صنایع بزرگ مسیر را تامین می‌کند.

کد خبر: ۷۱٬۳۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha