۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
افزایشی در تعداد بیمه‌شدگان کارگران ساختمانی یزد نداشته‌ایم
مدیرکل تأمین اجتماعی استان یزد:

افزایشی در تعداد بیمه‌شدگان کارگران ساختمانی یزد نداشته‌ایم

یزد- درویشی، مدیرکل تأمین اجتماعی یزد با بیان اینکه هنوز سهمیه‌ای برای جایگزینی خارج شدگان از لیست بیمه کارگران ساختمانی با افراد متقاضی داده نشده است، گفت: تعداد کارگران ساختمانی بیمه‌شده تأمین اجتماعی در یزد نسبت به سال قبل افزایش نیافته است.

مجید درویشی در گفت‌وگو با بازار، تعداد کل بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در یزد تا تاریخ ۱۳ بهمن‌ماه ۹۹ را ۹۴۸هزار نفر بیان کرد و گفت: از این تعداد ۱۶ هزار نفر دارای بیمه کارگران ساختمانی هستند همچنین باید گفت طبق قانون مدارک درخواستی این افراد بررسی و بازرسی و سپس درخواست‌ آن‌ها تأیید یا تکذیب می‌شود که این اقدام در حال انجام است.

وی افزود: در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته تعداد بیمه‌شدگان ساختمانی تغییر چندانی نداشته؛ البته در حال پیگیری هستیم مجوز تحت پوشش قرار گرفتن تعدادی از کارگران ساختمانی از طریق جایگزینی با افرادی که دیگر در لیست بیمه کارگران ساختمانی نیستند را بگیریم.

مدیرکل تامین اجتماعی یزد در پاسخ به این پرسش که چرا تا پایان دی ماه ۹۹ بر تعداد بیمه‌شدگان ساختمانی افزوده نشده است؟، بیان کرد: متأسفانه هنوز سهمیه جدید برای بیمه کارگران ساختمانی اعلام نشده و این موضوع مربوط به استان یزد نمی‌شود بلکه باید منتظر اعلام سراسری بود.

درویشی با تأکید بر اینکه تأمین اجتماعی خود را مؤظف به صیانت از حقوق بیمه‌شدگان ساختمانی می‌داند، توضیح داد: اعلام سهمیه بیمه‌شدگان ساختمانی مبتنی بر مقررات و سیاست‌های دولت و وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که در نهایت با تأمین اعتبار و دستور سازمان تأمین اجتماعی اعمال می‌شود. اصل سیاست‌های پوشش بیمه ساختمانی مربوط به حمایت از کارگران ساختمانی، به عنوان یکی از مهمترین مشاغل و ارکان چرخه اقتصادی است که متأسفانه مانند برخی طرح‌های حمایتی بعضأ مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه طبق قانون بیمه‌های اجتماعی، کارگر ساختمانی فردی است که دارای مدرک فنی و حرفه‌ای در رسته شغلی ساختمان باشد، ابراز کرد:  این فرد با مراجعه به سازمان تأمین اجتماعی و ثبت‌نام، بر اساس سهمیه و جذب افراد نسبت به پرداخت حق بیمه هفت درصدی خود اقدام می‌کند.

مدیرکل تأمین اجتماعی یزد با بیان اینکه کارگران ساختمانی که دارای کارفرما هستند مشمول این قانون نمی‌شوند؛ چراکه کارفرما مؤظف است لیست حق بیمه آن دسته را در محل پروژه ارسال کند، تاکید کرد: اتباع خارجی نیز به دو گروه مجاز و غیرمجاز تقسیم‌بندی می‌شوند که فقط کارگران ساختمانی مجاز در این قانون قرار می‌گیرند.

کد خبر: ۷۱٬۳۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha