۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
 ۸۳۰ هزار و ۶۱۲ میلیون متر مکعب طرح آبخیزداری در زنجان انجام شد
مدیرکل منابع طبیعی زنجان:

۸۳۰ هزار و ۶۱۲ میلیون متر مکعب طرح آبخیزداری در زنجان انجام شد

زنجان- آقاجانلو، مدیرکل منابع طبیعی زنجان گفت: از سال ۹۶ تاکنون اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری به حجم بیش از ۸۳۰ هزار و ۶۱۲ میلیون متر مکعب در استان انجام شده است. 

خلیل آقاجانلو در گفتگو با خبرنگار بازار به اجرای پروژه‌های آبخیزداری در زنجان اشاره کرد و گفت: آبخیزداری و آبخوانداری گامی در راستای توسعه پایدار منابع طبیعی است و  از سال ۹۶ تاکنون اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری به حجم بیش از ۸۳۰ هزار و ۶۱۲ میلیون متر مکعب در استان انجام شده است. 

وی اظهار کرد: مهمترین ویژگی آبخیزداری مدیریت حوزه‌های آبخیز به عنوان سیستم های پویای فیزیکی، بیولوژیکی، اقتصادی و اجتماعی است. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های اداره کل منابع طبیعی استان توسعه و بهبود وضعیت آبخیزداری و آبخوانداری است.

آقاجانلو با بیان اینکه مشارکت مردم در اجرای پروژه های آبخیزداری بسیار مهم است،تاکید کرد: کاهش سیلاب‌های فصلی، حفاظت خاک و تغذیه آب‌های زیرزمینی از اهداف مهم اجرای طرح‌های آبخیزداری است.

وی ابراز داشت: افزوده شدن سالیانه بیش از شش میلیون متر مکعب آب به ذخیره سفره‌های زیر زمینی و ذخیره سه میلیون مترمکعب آب سیلاب در هر بار وقوع از نتایج اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان است.

مدیرکل منابع طبیعی زنجان، تصریح کرد: یکی از مهمترین اولویت‌های این اداره کل توسعه و بهبود وضعیت آبخیزداری و آبخوانداری است.

کد خبر: ۷۱٬۳۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha