۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
انتقاد جمهوریخواهان از طرح اقتصادی بایدن
شبکه تلویزیونی «بی بی سی» گزارش داد؛

انتقاد جمهوریخواهان از طرح اقتصادی بایدن

جمهوریخواهان کنگره می‌گویند طرح اقتصادی بایدن مملو از برنامه‌هایی است که منابع مالی را هدر می‌دهد آنهم در شرایط زمانی که آمریکا دیگر به افزایش بدهی هایش نیاز ندارد.

به گزارش بازار، شبکه تلویزیونی بی بی سی گزارش داد، طرح‌های جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای احیای اقتصادی کشور با انتقادهایی از جانب جمهوریخواهان مخالف او همراه شده است. قانونگذاران محافظه کار آمریکا (جمهوریخواهان) می‌گویند این طرح مملو از برنامه‌هایی است که منابع مالی را هدر می‌دهد آنهم در شرایط زمانی که آمریکا دیگر به افزایش هرچه بیشتر بدهی هایش نیاز ندارد.

جمهوریخواهان طرح یک تریلیون و نهصد میلیارد دلاری (هزار و نهصد میلیارد دلاری) را شوکه کننده توصیف کرده اند و می‌گویند این طرح سبب هدررفت منابع می‌شود. در دوران دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا که کنگره هم در کنترل جمهوریخواهان بود، طرح کاهش دو تریلیون دلاری (دو هزار میلیارد دلاری) در بخش مالیات‌های آمریکا تصویب شد که بزرگترین اصلاحات مالیاتی در سی سال اخیر آمریکا بود.

این اصلاحات مالیاتی سبب رشد اقتصادی آمریکا در سال دو هزار و هجده شد. البته همین کار، سبب افزایش کسری بودجه یا بدهی دولت آمریکا به میزان بیست و هفت تریلیون دلار (بیست و هفت هزار میلیارد دلار) تا پایان سال دو هزار و بیست شد. وقتی کووید ۱۹ در آمریکا شروع شد، کنگره آمریکا بزرگترین بسته محرک اقتصادی را به ارزش دو تریلیون و دویست میلیارد دلار (دو هزارو دویست میلیارد دلار) تصویب کرد.

کد خبر: ۷۱٬۳۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha