۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰
هزینه ۲۰۰ میلیونی مسکن ملی بر اساس توان متقاضیان اخذ می‌شود
در نشست خبری مطرح شد؛

هزینه ۲۰۰ میلیونی مسکن ملی بر اساس توان متقاضیان اخذ می‌شود

یزد- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با بیان اینکه تعداد متقاضیان مسکن ملی زیاد و توان مالی آنها متفاوت است، گفت: در مورد ۲۰۰ میلیون از هزینه مسکن ملی که باید از سوی متقاضی و به صورت غیروام پرداخت شود، برنامه‌هایی اندیشیده شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن صادقیان، عصر یکشنبه، ۱۲ بهمن ماه ۹۹ در جمع خبرنگاران درباره طرح‌های زیربنایی آماده افتتاح استان در دهه فجر ۹۹ سخن گفت و بیان کرد: امسال بیشترین میزان سرمایه‌گذاری استان مربوط به بخش صنعت و بیشترین میزان بودجه عمرانی به ریل‌گذاری ۲۷۰ کیلومتر پروژه راه‌آهن اقلید-یزد اختصاص یافته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: از جمله بزرگترین طرح‌های استان افتتاح طرح سنگ‌آهن بافق، ساخت ۴۵۰ کیلومتر بزرگراه، بهره‌برداری از هفت نیروگاه خورشیدی و گازرسانی به ۴۵۰ صنعت استان است.

وی بیان کرد: در حوزه بزرگراهی بیش از ۴۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان در دست ساخت است که طبق برنامه، تا سال ۱۴۰۰، ۲۰۰ کیلومتر از آن به بهره‌برداری می‌رسد و نیز ۷۳ کیلومتر از این میزان افتتاح شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال نزدیک به صد کیلومتر بزرگراه آماده بهره‌برداری شود که مهمترین آنها بزرگراه‌های یزد - طبس، کمربندی اشکذر، اردکان - چوپانان و بزرگراه هرات - هرابرجان است.

به گفته صادقیان، ۱۵۰ کیلومتر راه اصلی، ۵۰ کیلومتر راه روستایی،۲۰ کیلومتر راه ندوشن - ورزنه و صد کیلومتر راه بهاباد - نای‌بند دربند نیز در دستورکار استان است که با پیشرفت قابل توجهی در حال آماده‌سازی است.

وی در مورد وضعیت طرح ملی مسکن در یزد گفت: استان پیگیر است وام مسکن ملی افزایش یابد اما اگر این اتفاق میسر نشود، با توجه به اینکه تعداد متقاضیان مسکن ملی زیاد و توان مالی آنها متفاوت است، در مورد ۲۰۰ میلیون از هزینه مسکن ملی که باید از سوی متقاضی و به صورت غیروام پرداخت شود، برنامه‌هایی اندیشیده شده است.

معاون عمرانی استاندار یزد گفت: اگر مبلغ وام افزایش یابد، آورده افرادی که مسکن ملی نواب صفوی ثبت‌نام کرده‌اند، بازگردانده می‌شود و اگر افزایش نیابد، روال به شکل فعلی ادامه می‌یابد و بر هر اساس که متقاضی توان پرداخت هزینه مسکن ملی را دارد، بر همان اساس زمان تحویل واحدها برنامه‌ریزی می‌شود.البته این برنامه در استان یزد آغاز به کار کرده است.

کد خبر: ۷۱٬۲۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha