۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۳
همکاری های مشترک ایران و چین برای مبارزه با کرم برگ خوار توت
رئیس مرکز تحقیقات ابریشم کشور خبر داد:

همکاری های مشترک ایران و چین برای مبارزه با کرم برگ خوار توت

رشت - رئیس مرکز تحقیقات ابریشم کشور از توافق ایران و چین در زمینه همکاری های مشترک در راستای آخرین روش های مبارزه با کرم برگ خوار توت و کنترل بیماری پبرین خبر داد.

به گزارش بازار، به نقل از خبرگزاری مهر،علیرضا صورتی در جلسه تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی گیلان در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی این استان با اشاره به دستاوردهای سفر به چین، تأکید کرد: ارتقای شاخص‌های سودمندی پولی برای هر واحد بهره بردار زمینه موفقیت چین در نوغانداری فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه اقتصادی بودن و استقبال از نوغانداری چین در واقع متأثر از توسعه محصولات جانبی در این صنعت است، افزود: تولید محصولات متنوع و ارتقای شاخص‌های اقتصادی در هر واحد بهره بردار، عدم توجه صرف به تولید امروزه هدف نهایی نوغانداری است.

صورتی با تأکید بر لزوم توجه به صنعت نوغانداری به عنوان یک شغل پایدار، گفت: برای اقتصادی شدن این صنعت، ارتقای شاخص‌های سودمندی پولی در هر واحد بهره بردار هدف پایداری در تولید را تأمین می‌کند به گونه‌ای که نوغاندار با پشتیبانی دولت امکان پرورش کرم ابریشم را در سال طی ۳ مرحله خواهد داشت.

وی با اشاره به استفاده از زمین‌های توتستان در طول تمام فصول سال، ادامه داد: استفاده از کشت تلفیقی شامل کشت نباتات علوفه‌ای، گیاهان زراعی، گیاهان زینتی، سبزی و صیفی در میان ردیف‌های توت منجر به افزایش بهره وری و بهره برداری از زمین‌های توتستان می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات ابریشم کشور با بیان اینکه در این سفر بر سر اجرای پروژه مشترک مشتمل بر ورود ۴ هیبرید تجاری کرم ابریشم و ۴ کولتیوار زارعی پر محصول از کشور چین به ایران توافق شد، افزود: مقرر شد دو طرف همکاری فنی درباره آخرین روش‌های مبارزه با کرم برگ خوار توت و کنترل بیماری پبرین داشته باشند.

کد خبر: ۷۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha