۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
افزایش ۶۸ درصدی صادرات کالا در خراسان جنوبی
سرپرست گمرکات خراسان جنوبی خبر داد

افزایش ۶۸ درصدی صادرات کالا در خراسان جنوبی

بیرجند- رحیمی زاده، سرپرست گمرکات خراسان جنوبی گفت: طی ۱۰ ماهه نخست سال جاری شاهد افزایش ۶۸ درصدی صادرات کالا از گمرکات استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده ایم.

حسن رحیمی زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: پایانه مرزی ماهیرود تنها معبر رسمی فعال در خراسان جنوبی است که در فاصله ۲۰۰ کیلومتری مرکز استان و ۱۳۰ کیلومتری مرکز استان فراه افغانستان واقع شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تا پایان دی ماه جاری حدود دو میلیون و ۸۴۸ هزار تن کالا از گمرکات استان و مرز ماهیرود صادر شده است، افزود: این میزان صادرات حدود ۶۲۰ میلیون دلار ارز آوری برای کشور را به دنبال داشته است.

سرپرست گمرکات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از مجموع اقلام صادراتی به خارج از مرزهای ایران حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالاهای تولیدی استان بوده است، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: از مجموع صادرات کالاهای تولیدی استان ۱۰۲ میلیون و ۴۶۷ هزار دلار عاید تولیدکنندگان استان شده است.

رحیمی زاده با بیان اینکه یک میلیون و ۵۵۵ هزار تن کالا از استان های دیگر وارد و از گمرکات خراسان جنوبی ارسال شدند، عنوان کرد: طی ماه گذشته ۴۹۱ تن کالا از مرزهای استان وارد شده که حدود ۹۴ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه عمده اقلام صادراتی از گمرکات استان مشتقات نفتی، کود، شیشه، کاشی، سیمان و آهن آلات را شامل می شود، اظهار داشت: صادرات کالاها نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴۷ درصد از نظر وزنی افزایش داشته است.

کد خبر: ۷۱٬۱۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha