۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
رویداد مشاوره به کسب و کار به دنبال تقویت ظرفیت‌های درونی بنگاه‌هاست
رئیس هیات مدیره کانون شبکه مشاوران مدیریت و مهندسی ایران:

رویداد مشاوره به کسب و کار به دنبال تقویت ظرفیت‌های درونی بنگاه‌هاست

اولیایی، رئیس هیات مدیره کانون شبکه مشاوران مدیریت و مهندسی ایران هدف از برگزاری رویداد مشاوره به کسب وکار را تقویت درون بنگاهی و آشنایی صاحبان واحدهای اقتصادی با ظرفیت مشاوران مدیریت دانست.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، رویداد مشاوره به کسب وکار به همت معاونت کسب وکار اتاق ایران و به ابتکار کانون شبکه مشاوران مدیریت و مهندسی ایران کار خود را آغاز کرد. قرار است در قالب این رویداد تا پنجشنبه ۱۶ بهمن، سلسله نشست هایی با موضوعات مختلف برگزار شود.

حفظ و توسعه بنگاه‌های بخش خصوصی در شرایط کنونی، مدیریت سرمایه‌های انسانی، تحول دیجیتال و هوشمند سازی کسب‌وکار، امور بیمه و مالیات و مالی و تأمین سرمایه سرفصل هایی هستند که در این رویداد مورد توجه قرار می گیرد.

محمود اولیایی، رئیس هیات مدیره کانون شبکه مشاوران مدیریت و مهندسی ایران که به صورت ویدئویی در مراسم افتتاحیه دومین رویداد مشاوره به کسب وکار حضور داشت با اشاره به اهداف برگزاری این نشست های مشاوره و تاکید بر اهمیت تقویت ظرفیت های درونی بنگاه ها، همزمان با بهبود محیط کسب وکار واحدهای اقتصادی، تاکید کرد: هر بنگاه اقتصادی به مثابه یک سیستم است که برای رشد و پیشرفت باید ضمن آماده بودن محیط بیرونی و حفظ هماهنگی با آن از نظر دورنی نیز منسجم و هماهنگ عمل کند.

به باور این فعال اقتصادی در دهه های گذشته توجه ها نسبت به علم مدیریت و تحولاتی که در آن روی داده، کاهش یافته است و این مسئله هم در سازمان ها و دستگاه های دولتی و هم در بنگاه های بخش خصوصی مشهود است.

او کم رنگ شدن نقش مشاوران مدیریت را در کنار بی توجهی به علم مدیریت و بنگاه داری مدرن، مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: هرچقدر محیط کسب وکار پرچالش تر و تهدیدآمیزتر باشد برای غلبه بر آنها به بنگاه های تقویت شده و به روز نیاز داریم در غیر این صورت بنگاه ها نیز به راحتی و با سرعت از بین می روند.

رئیس هیات مدیره کانون شبکه مشاوران مدیریت و مهندسی ایران، ادامه داد: کانون در تلاش است تا علاوه بر بهبود محیط کسب وکار بر توسعه مدیریت علمی بنگاه ها نیز متمرکز شود و در همین راستا رویداد مشاوره به کسب وکار را طراحی کرد تا با همکاری اتاق ایران در راستای تقویت نقش مشاوران مدیریت و ارتقای سطح فعالیت های بنگاه های اقتصادی قدم بردارد. هدف این است که همه ساله در ماه های پایانی، رویداد مشاوره را برگزار کنیم.

بر اساس اظهارات اولیایی چالش ها و فرصت های موجود توسط مشاوران خبره که در تشکل های زیرمجموعه کانون فعال هستند در قالب میزهای مشاوره مطرح و تلاش می شود متناسب با شرایط فعلی و طبق تجربیات و توانمندی های مشاوران در حوزه های مختلف راهکارهای مدیریتی ارائه شود.

او همچنین آشنایی صاحبان بنگاه های اقتصادی با حرفه مشاوران مدیریت و جایگاه مهم آنها در موفقیت واحدها را از اهداف دیگر این رویداد دانست و ادامه داد: در کشورهای پیشرفته نقش مشاوران مدیریت به خوبی تعریف شده و از ظرفیت آنها استفاده می شود. امیدواریم که این ظرفیت در ایران نیز شناخته شود و به کمک مشاوران، روند حرکتی بنگاه های اقتصادی نیز بهبود یابد.

در ادامه جعفر مرعشی، عضو موسس کانون شبکه مشاوران مدیریت و مهندسی ایران نیز بر هم افزایی و تعامل مشاوران مدیریت با صاحبان بنگاه ها تاکید کرد و گفت: ۱۸ تشکل و بالغ بر ۴۵ هزار نفر عضو کانون شبکه مشاوران هستند و هدف آنها یافتن راه های حفظ و توسعه بنگاه های اقتصادی است، به ویژه در شرایطی که به دلیل بروز تحریم ها و شیوع کرونا شاهد تضعیف برخی صنایع و بنگاه های اقتصادی هستیم.

کد خبر: ۷۱٬۱۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha