۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
افتتاح پروژه‌های انرژی بخش در کردستان
بازار گزارش می‌دهد؛

افتتاح پروژه‌های انرژی بخش در کردستان

کردستان- حدود ۲۶۰ پروژه در حوزه انرژی شامل آب، برق و گاز به  به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر در کردستان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود که این پروژه‌ها نوید بخش توسعه و آینده بهتر برای استان است.

بازار؛ گروه استان ها: یکی از برنامه‌هایی که در طول سال و به مناسبت های مختلف هم چون هفته دولت، دفاع مقدس و  دهه فجر وهمچنین سالروز تاسیس نهادها و سازمان‌ها در سطح ادارات به اجرا در می‌آید، افتتاح پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی، اقتصادی و خدماتی است.

بیشترین و مهمترین پروژه های قابل افتتاح همواره در ایام الله دهه فجر افتتاح و یا کلنگ زنی می‌شوند چراکه این ایام یادآور ایستادگی در مقابل طاغوت و دستیابی به استقلال ملت ایران است به همین دلیل بهترین و امیدبخش ترین رویدادها هم در این بازه زمانی به اطلاع مردم رسانده می‌شود.

این دهه فرصتی برای بیان خدمات ارائه شده و دستاوردهای نظام طی گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین آغاز  پروژه‌های دیگر در راستای خدمت بیشتر به مردم و ایجاد انگیزه و امید در آنها است.

پاییز امسال مصادف شد با مشکلاتی در حوزه کمبود انرژی که دلایلی مختلفی برای این اتفاق از جمله مصرف گاز در بخش خانگی مطرح شد که این مسئله منجر به محدودیت در اختصاص گاز به نیروگاه‌های برق و در نتیجه کاهش و کمبود تولید برق شد.

علاوه بر مشکل کمبود برق که کشوری بوده و به تبع کردستان هم تحت تاثیر آن قرار گرفت؛ در حوزه آب شرب و فاضلاب این استان همچنان با مشکلاتی مواجه است که در دهه فجر امسال پروژه هایی برای برطرف کردن این مسائل و تنگناها به اجرا درمی آید.

یکی از مشکلات حوزه آب استان به کاهش کیفیت آب شرب شهر سنندج برمی گردد که در دهه فجر امسال عملیات اجرای انتقال آب از سد آزاد به تصفیه خانه این شهر آغاز می شود و قرار شده تا پایان سال ۱۴۰۰ هم به پایان برسد.

اجرای ۵۴ پروژه برق در ۱۰ شهرستان کردستان
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان در گفتگو با خبرنگار بازار  اظهار داشت: ۵۳ پروژه حوزه برق استان  به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح و یک پروژه هم کلنگ زنی می شود.

هیوا لهونیان اعتبار هزینه شده برای این پروژه ها را ۹ میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان ذکر کرد و افزود: این تعداد پروژه دربخش روستایی و شهری ۱۰ شهرستان استان به اجرا درمی آیند.

وی اضافه کرد: از کل سرمایه‌گذاری انجام شده چهار میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان مربوط به بخش اصلاح و تقویت شبکه، شش میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در بخش احداث شبکه و برقرسانی، ۵۰۰ میلیون تومان در زمینه رفع ضعف ولتاژ، شش میلیون تومان در بخش روشنایی معابر و نصب ۶۵۰ دستگاه چراغ روشنایی معابر است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان یادآور شد: سه میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان هم در حوزه تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار هزینه شده که این پروژه روزهای ۱۲ و ۱۳ بهمن در شهرستان های دهگلان و بانه افتتاح می شود.

۵۸ روستای کردستان از نعمت گاز برخوردار می شوند
مدیرعامل شرکت گاز کردستان هم در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: ۲۰۰ پروژه حوزه گاز که از این تعداد ۹۱ پروژه بخش روستایی و مابقی مربوط به بخش صنعت است در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

احمد فعله گری از افتتاح طرح گازرسانی به ۵۸ روستای استان در این ایام الله خبرداد و گفت: با این اقدام دو هزار و ۹۸۳ خانوار زیر پوشش خدمات گاز طبیعی قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه ۳۳ پروژه گازررسانی روستایی با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان در استان هم به مناسبت دهه فجر کلنگ زنی می شود، افزود: این پروژه ها مربوط به شهرستان های بانه، بیجار، دیواندره، سقز، سنندج و مریوان است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: پروژه گازرسانی به ۶۷ واحد صنعتی با اعتبار شش میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و اجرای ۳۶ هزار و ۸۵۹ متر هم در دهه فجر امسال افتتاح می شود.

افتتاح پنج پروژه حوزه آب و فاضلاب در چهار شهرستان کردستان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان در گفتگو با خبرنگار بازار تعداد پروژه های قابل افتتاح دهه فجر در این حوزه را پنج پروژه ذکر کرد و گفت: این پروژه ها با صرف چهار میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان اجرا شدند.

محمدحسین محمدی اضافه کرد: دو پروژه در شهرستان دهگلان و در شهرستان های سقز، سروآباد و کامیاران هم هر کدام یک پروژه دراین ایام به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه در نخستین روز از دهه مبارک فجر تصفیه خانه فاضلاب شهر کامیاران به بهره برداری رسید، افزود: تعداد انشعاب فاضلاب در این شهر ۷۶ هزار نفری بیش از ۲۰ هزار فقره است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان میزان اعتبار هزینه شده برای این پروژه را چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: ظرفیت تصفیه در این تصفیه خانه ۱۲ هزار و ۸۴۰ مترمکعب در شبانه روز است.

محمدی یادآور شد: با افتتاح تصفیه خانه کامیاران تعداد تصفیه خانه های فاضلاب استان به ۱۰ مورد افزایش پیدا کرد که از این تعداد یک مورد روستایی است.

بخش انرژی همواره تاثیر فراوانی در توسعه جوامع مختلف دارد و ایران اسلامی هم از این لحاظ  کشور بسیار غنی است و بنابراین در استان های مختلف کشور برنامه های زیادی برای استفاده بهینه از انرژی در حال اجرا است.

مصرف انرژی در ایران به نسبت استانداردهای جهانی بسیار بالا است به همین دلیل اقدامات و فعالیت های و طرح هایی هم چون طرح امید طی چند سال اخیر به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی انجام شده است.

علاوه براین موارد پروژه های مختلفی هم در بخش انرژی در کردستان تعریف می شود و  به اجرا درمی آید که  علاوه بر امید آفرینی نقش موثری در رفع بسیاری از تنگناها و مشکلات موجود در این استان کم برخوردار دارد.

کد خبر: ۷۱٬۱۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha