۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
نگران نوسانات کوتاه مدت در بورس نباشید
مدیر بورس منطقه‌ای خراسان جنوبی:

نگران نوسانات کوتاه مدت در بورس نباشید

بیرجند-هریوندی، مدیر بورس منطقه‌ای خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه شهروندان از فروش دارایی اصلی برای سرمایه گذاری در بورس اجتناب کنند، گفت: سرمایه‌گذاران نگران نوسانات کوتاه مدت بورس نباشند.

سعید هریوندی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: ورود در بازار بورس و سرمایه‌گذاری در این بخش یک کار تخصصی است و کسانی که می‌خواهند در این عرصه ورود پیدا کنند باید در کلاس‌های آموزشی مرتبط با آن شرکت کنند.

مدیر بورس منطقه‌ای خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: نمی‌توان انتظار داشت بدون حدأقل اطلاعات تخصصی وارد بازار بورس شویم و به راحتی از آن کسب درآمد کنیم.

هریوندی با اشاره به اینکه کسانی که در بازار سرمایه و بورس فعالیت می‌کنند به دو دسته سرمایه‌گذار متخصص و سرمایه‌گذار غیر متخصص تقسیم می‌شود، ادامه‌داد: سرمایه‌گذار متخصص توانایی کافی در خصوص تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی را داشته و با توجه به تخصص و مهارت خود اقدام به خرید و فروش می‌کند.

وی بیان‌کرد: سرمایه‌گذار غیر متخصص تسلط کافی در خصوص تجزیه و تحلیل و انتخاب سهام خوب را ندارد و بهترین حالت سرمایه‌گذاری برای این افراد خرید واحدهای صندوق های سرمایه‌گذاری مشترک است که توسط کارگزاری‌ها مدیریت و راهبری می‌شود.

مدیر بورس منطقه ای خراسان‌جنوبی گفت: سرمایه‌گذاران غیر متخصص و عموم مردم  چنانچه شخصا اقدام به خرید و فروش سهام نمایند به احتمال زیاد با زیان مواجه خواهند شد.

هریوندی با تأکید بر اینکه مردم فقط پس انداز و وجوه مازاد خود را در بورس سرمایه‌گذاری کنند، اظهارکرد: شهروندان از فروش دارایی و سرمایه اصلی خود برای سرمایه‌گذاری در بورس به شدت اجتناب کنند.

مدیر بورس منطقه ای خراسان‌جنوبی با توصیه به افراد برای اینکه در بورس برای خود سبد سهام تشکیل دهید، گفت: برای این کار ابتدا میزان ریسک خود را بسنجید، فرصت‌های مختلف سرمایه‌گذاری را بررسی کنید و از منابع مختلف در سبد خود نگهداری کنید.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذار در بورس باید برای خود افق سرمایه‌گذاری بلندمدت(حدأقل یک سال) تعریف کند، بیان‌کرد: شهروندان و سرمایه‌گذاران در بورس نگران نوسانات کوتاه مدت نباشند چرا که اصلاح شدن جزیی از بازار است.

کد خبر: ۷۱٬۱۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha