۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
کالاهای تولیدی استان همدان به ۳۹ کشور صادر شد
مدیرکل گمرگ استان همدان:

کالاهای تولیدی استان همدان به ۳۹ کشور صادر شد

همدان - نجفی مقدم، مدیر کل گمرگ استان همدان گفت: طی ۱۰ ماهه نخست امسال ۳۸۰ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۰۳ میلیون دلار از گمرکات استان همدان به ۳۹ کشور صادر شده است.

مرتضی نجفی مقدم در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: طی ۱۰ ماهه نخست امسال ۳۸۰ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۰۳ میلیون دلار از گمرکات استان همدان به ۳۹ کشور صادر شده است.

وی گفت: محصولات کشاورزی شامل کشمش، تولیدات صنعتی و معدنی، صنایع دستی، صنایع خوراکی و صنایع غذایی عمده کالاهای صادراتی از استان همدان بوده است.

مدیر کل گمرگ استان همدان کشورهای مقصد کالاهای صادراتی استان همدان را کشورهای همسایه ایران از جمله عراق، ترکیه؛ پاکستان، امارات، چین و روسیه ذکر کرد.

نجفی مقدم گفت: همچنین طی ۱۰ ماهه نخست امسال ۶ هزار تن کالا به ارزش ۱۹ میلیون دلار از ۱۲ کشور به گمرک استان همدان وارد شده که گرجستان، ترکیه؛ امارات و چین از جمله این کشورها است.

مدیر کل گمرگ استان همدان بیشترین مواد وارداتی را مواد اولیه واحدهای تولیدی و ماشین آلات خطوط تولید عنوان کرد.

وی با اشاره به مشکلاتی که برای تامین ارز از بانک مرکزی برای تولید کننده ها وجود دارد،گفت: بخشنامه‌ای برای ترخیص درصدی کالا صادر شده که واردکننده ها می‌توانند کالاها را به گمرک اظهار کرده و مجوزها را اخذ کنند و کد رهگیری بانک که دریافت آن وقت گیر است را پس از ترخیص کالا به گمرک اراه دهند.

نجفی گفت: کسب مجوزهای لازم ضروری است و مجوز بهداشت و مجوز استاندارد مواد اولیه باید تایید شود چرا که این موارد به سلامت جامعه و سلامت اقتصادی و بهداشتی مردم جامعه مرتبط است.

کد خبر: ۷۱٬۰۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha