۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۸
ایران در جمع ۹ کشور تولیدکننده ریل

ایران در جمع ۹ کشور تولیدکننده ریل

ایران با تولید پنج نوع ریل در استانداردهای جهانی، در ردیف ۹ کشور برتر دنیا در تنوع تولید ریل قرار گرفت.

به گزارش بازار، منصور یزدی‌زاده مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: با راه اندازی خط تولید ریل، سالانه از خروج ۵۰ میلیون دلار از کشور جلوگیری و ظرفیت اسمی تولید ۴۰۰ هزار تُن در سال در مادرصنعت فولاد ایران فراهم شد.

وی تولید ریل با تکیه بر دانش داخلی را از افتخارات ملی برشمرد و افزود: هم‌اکنون علاوه بر تامین ریل راه آهن کشور، زمینه صادرات آن به دیگر کشورهای جهان فراهم شده است.

در همین زمینه محمدامین یوسف زاده مدیر مهندسی نورد شرکت ذوب آهن اصفهان هم گفت: هم اکنون دستیابی به تولید پنج نوع ریل در استانداردهای جهانی، ایران را در ردیف ۹ کشور برتر دنیا در تنوع تولید ریل قرار داده است.

وی ریل زبانه را آخرین پازل تکمیل کننده خودکفایی در تولید ریل ملی دانست وافزود: مصرف ریل زبانه سوزن در کشور حدود دو هزار و ۵۰۰ تن است که با تولید آن، خودکفایی در تولید همه مولفه‌های صنعت ریلی در مادرصنعت فولاد ایران محقق شده است.

یوسف زاده تصریح کرد: علاوه بر تولید ریل‌های UIC ۶۰ و U ۳۳ موردنیاز راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران که در خطوط تندرو کاربرد دارد، ذوب‌آهن امکان تولید ریل UIC ۵۴ مترو و قطارهای شهری، ریل معدن و ریل زبانه را هم میسر کرده است.

مدیر مهندسی نورد شرکت ذوب آهن اصفهان افزود: هم‌اکنون ریل ذوب آهن در محورهای همدان – سنندج، بستان آباد – تبریز، میانه – اردبیل، آستارا- انزلی و محور زاهدان – چابهار به طول ۷۲۰ کیلومتر در دست اجراست.

کد خبر: ۷۱٬۰۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha