۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶
بیش‌از سه میلیون راس دام در سیستان و بلوچستان مایه کوبی شد
مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان:

بیش‌از سه میلیون راس دام در سیستان و بلوچستان مایه کوبی شد

زاهدان- مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: سه میلیون و ۶۵۲ هزار و ۷۸۶ راس دام سبک و سنگین با هدف حفظ و حراست از سرمایه‌های ملی دام از ابتدای سال تاکنون علیه بیماری‌های مختلف دامی در این استان مایه کوبی شدند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان، مهدی حسینی اظهار داشت: ۳۱۸ هزار و ۶۷۲ مترمربع جایگاه دام و ۱۴۶ هزار و ۳۵۹ راس دام سبک و سنگین در راستای جلوگیری از بیماری‌های دامی سمپاشی و مایه کوبی شدند.

وی گفت: همچنین در این مدت برای جلوگیری از بیماری هاری، هشت هزار و ۱۵۲ قلاده سگ و دام سبک و سنگین مایه کوبی شدند.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بروسلوز یکی از بیماری‌های مهم مشترک بین انسان و دام است که از هر ۲ جنبه اقتصادی و بهداشت عمومی مورد توجه ویژه قرار دارد، افزود: از پنج هزار و ۲۲۸ راس دام سبک و سنگین خونگیری برای تشخیص بروسلوز طی این مدت انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه مایه کوبی دام‌ها بهترین راه کنترل بیماری است، بیان کرد: در راستای مقابله با این بیماری ۱۸۷ هزار و ۱۴ راس بز و گوسفند و ۵۳ هزارو ۱۴ راس گاو و گوساله واکسن بروسلوز را دریافت کردهاند.

حسینی به انجام تست سل بر روی ۶ هزار و ۱۸۸ راس دام سبک و سنگین خبر داد و گفت: مردم برای حفظ سلامت غذایی خود فرآورده دامی مورد نیاز را از مراکز مجاز و مورد تایید دامپزشکی تهیه و در فعالیت‌ها و نظارت‌های بهداشتی با کارشناسان این اداره همکاری کنند.

کد خبر: ۷٬۱۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha