۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۷
۵۵ نیروگاه خورشیدی در زنجان وجود دارد
مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان:

۵۵ نیروگاه خورشیدی در زنجان وجود دارد

زنجان- علیزاده، مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان از وجود ۵۵ نیروگاه خورشیدی در استان با ظرفیت پنج تا هفت مگا وات خبر داد و گفت: این استان در احداث نیروگاه‌های خورشیدی قدم‌های خوبی برداشته است. 

علیرضا علیزاده در گفتگو با خبرنگار بازار از وجود ۵۵ نیروگاه خورشیدی در زنجان با ظرفیت پنج تا هفت مگا وات خبر داد و گفت: این استان در احداث نیروگاه های خورشیدی در مقیاس های کوچک و بزرگ قدم های خوبی برداشته است. 

وی اظهار کرد: ایجاد انرژی‌های نو از اولویت‌های شرکت توزیع برق استان زنجان طی سال‌جاری است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان با بیان اینکه این استان از مناطق مستعد برای سرمایه گذاری در انرژی خورشیدی است، گفت: انرژی خورشیدی یکی از منابع مهم تامین انرژی رایگان، پاک و عاری از اثرات مخرب زیست محیطی است. 

علیزاده تاکید کرد: نیروگاه های خورشیدی پنج مگا وات کوچک بوده و در پشت بام خانه‌ها هستند و نیروگاه‌های هفت مگات وات بزرگ هستند. 

وی از ورود چهار سرمایه گذار برای ایجاد نیروگاه های خورشیدی در زنجان خبر داد و گفت: هم اکنون موافقت ایجاد ۱۰.۵ مگا وات نیروگاه خورشیدی در حال اقدام است و تا سال آینده ظرفیت تولید نیروگاه‌های خورشیدی به دو برابر افزایش می یابد. 

مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان ابراز داشت: استان ظرفیت های بسیار خوبی برای ایجاد و راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی دارد. 

علیزاده با بیان اینکه نیروگاه‌های خورشیدی باید در مجاورت شبکه‌های برق احداث شوند، گفت: باید سرمایه گذاری در این حوزه تقویت شود.

کد خبر: ۷۱٬۰۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha