۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶
مجموع بدهی ثبت شده در سامانه سماد آذربایجان غربی به ۹۵ هزار میلیارد ریال رسید
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

مجموع بدهی ثبت شده در سامانه سماد آذربایجان غربی به ۹۵ هزار میلیارد ریال رسید

ارومیه- غفارپور، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی گفت: جمع کل بدهی ثبت شده استان در سامانه سماد ۹۵ هزار و ۶۹۵ میلیارد ریال و مطالبات استان نیز ۹۷ هزار و ۷۵۹ میلیارد ریال است.

داوود غفارپور در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه عمده بدهی استان از سوی دستگاههای اجرایی به پیمانکاران و مشاوران است، افزود: دستگاههای اجرایی ۱۱ هزار و ۷۹۸ میلیارد ریال به پیمانکاران و مشاوران استان بدهکارهستند.

وی با بیان اینکه در طول ۱۰ ماهه گذشته استان ۶۲ درصد از اعتبارات مصوب استان طی سال جاری جذب شده است، ادامه داد:اعتبارات مصوب استان در سال جاری ۱۹ هزار میلیارد ریال است که تا دی ماه ۶۲ درصد از این مبلغ تخصیص یافته است.

غفارپور با بیان اینکه طی سال گذشته بیش ازپنج هزار میلیارد ریال اسناد خزانه توزیع شده است که این مبلغ در سال جاری ۴۶۹۹ میلیارد ریال است، افزود: درآمدهای مصوب استان طی امسال ۱۶ هزار و ۲۷۶ میلیارد ریال است که از این مبلغ ۱۰۶ درصد نسبت به ۱۰ماهه سال قبل وصول شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی در خصوص اسناد خزانه به عنوان یکی از منابع تامین منابع مالی تاکید کرد : دولت مقرر کرده برای هر سال تاخیر در پرداخت ١۵ درصد حفظ قدرت خرید اضافه می کند و بسیاری از پیمانکاران آن را  در بازار بورس عرضه می کنند، در سال گذشته ۵٢٠ میلیارد تومان و امسال تاکنون ۴۶٩ میلیارد تومان اسناد خزانه توزیع شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی ادامه داد: درآمد پیش بینی شده برای استان در کل امسال نیز حدود ۱۶ هزار و ۲۷۶ میلیارد ریال است که در ۲ ماه باقی مانده تنها یک هزار و ۸۴۳ میلیارد ریال از آن باقی است که امیدواریم بیش از این پیش بینی، محقق شود.

وی گفت: طبق توافقی که با سازمان برنامه و بودجه منعقد شده، در صورت تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی درآمدهای استانی، میزان مازاد درآمد به استان بازگردانده و هزینه می شود.

امسال ۸۲ درصد درآمدهای آذربایجان غربی مربوط به مالیات است
غفارپور با تاکید بر اینکه امسال ۸۲ درصد درآمدهای آذربایجان غربی مربوط به مالیات بوده است اضافه کرد: در تحقق درآمدهای مالیاتی، وضعیت استان بسیار بهتر بوده و شاهد تحقق ۱۱۲ درصدی این درآمدها طی ۱۰ ماه امسال هستیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲ میلیون نفر در آذربایجان غربی مشمول سهام عدالت هستند، اظهار کرد: در استان آذربایجان غربی  دو میلیون و ۲۷۷ هزار و ۷۸۹ نفر مشمول سهام عدالت شده‌اند که از این تعداد یک میلیون و چهار هزار و ۵۵۶ نفر روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده‌اند و یک میلیون و ۲۷۳ هزار و ۲۳۳ نفر در حال حاضر سهامدار شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان آذربایجان‌غربی هستند.

غفارپور با بیان اینکه تاکنون ۳۵.۲ درصد از مشمولان سهام عدالت در استان آذربایجان‌غربی در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند، عنوان کرد: زمان ثبت نام اعضای هیئت مدیره شرکت تعاونی سهام عدالت تا پایان هفته جاری تمدید شد.

ضرورت سجامی شدن مشمولان سهام عدالت
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت سجامی شدن مشمولان سهام عدالت تصریح کرد: چنانچه مشمولین غیر مستقیم در سجام ثبت نام نکنند و احراز هویت نشوند از مزایای طرح مدکور بهره مند نخواهند شد.

وی بااشاره به مزایای عضویت در سجام خاطر نشان کرد: دریافت گواهینامه الکترونیکی، دریافت سود سالانه، امکان معامله پذیری سهام، در خواست عضویت در هیات مدیره و امکان وثیقه گذاری برای دریافت وام از جمله مزایا است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یادآور شد:  امکان انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث فراهم شد و وراث بعد از انجام مراحل انحصار وراثت و وارد کردن اطلاعات خود در سامانه کارهای انتقال سهام انجام می شود.

کد خبر: ۷۰٬۹۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha