۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
 سهم ۱۱درصدی عمران کشور از بودجه ۱۴۰۰
نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اعلام کرد

سهم ۱۱درصدی عمران کشور از بودجه ۱۴۰۰

میرتاج الدینی، نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از سهم ۱۱ درصدی عمران کشور از بودجه ۱۴۰۰ سخن گفت و مابقی بودجه را متعلق به دخل و خرج خود دولت دانست.

به گزارش بازار، حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی در خصوص اینکه بودجه همه نیازهای کشور را شامل نمی‌شود، اظهار کرد: اگر نیازهای کشور شامل هزینه‌های جاری و اجتناب ناپذیر باشد و بخش دیگر هم نیازهای توسعه‌ای و عمرانی باشد، بخش دوم همواره کمترین سهم را از بودجه داراست.

وی با بیان اینکه ۱۰درصد یا کمتر از نیازهای عمرانی کشور در قالب بودجه تامین می‌گردد، ادامه داد: بودجه عمرانی همه ساله کمتر شده است و در سال ۹۹ به ۱۵ رصد و در بودجه ۱۴۰۰ به ۱۱ درصد رسیده است.

میرتاج الدینی گفت: مجلس در راستای بودجه تصمیم گیری می‌کند؛ این بودجه برای مردم نوشته می‌شود و لذا نیازهای معیشتی و فوری مردم همواره باید مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: در ابتدای مجلس یازدهم، اولویت‌ها را برآورد کردیم که نخست، حمایت از معیشت مردم بود و در این راستا یک گام قبل از بودجه برداشتیم.

میرتاج الدینی در اینباره گفت: دولت یارانه کالایی را نصفه و نیمه اجرا کرد ولی این قدم، در جهت حمایت از معیشت مردم بود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه گام دوم در راستای بودجه ۱۴۰۰، از سوی کمیسیون تلفیق به تصویب رسیده است، ادامه داد: یارانه‌ها و حمایت از اقشار آسیب پذیر یکی از اولویت‌ها در حوزه بررسی هزینه‌های بودجه‌ای است.

میرتاج الدینی با اشاره به تصمیمات جدی کمیسیون تلفیق در راستای تحقق اهدافِ معیشتی در بودجه گفت: این اقدام نقطه‌ای روشن در راستای حمایت از مردم است.

وی با بیان اینکه طی ۱۰ سال گذشته فقط گام نخستِ قانون هدفمندی یارانه‌ها، یعنی پرداخت نقدی به مردم برداشته شد، یادآور شد: ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان هیچ تغییری نداشت در حالی که همه کالاها در این مدت به چندین برابر افزایش قیمت رسید.

میرتاج الدینی با اعلام اینکه کمیسیون تلفیق این ارقام را تا دو برابر دیده است، گفت: مجلس تصمیم دارد همه یارانه‌های معیشتی و... را یک کاسه کند تا مشخص شود دولت چقدر کمک می‌کند و جامعه هدف چه کسانی هستند!

وی شفافیت و افزایش حمایت معیشتی از مردم را دو اقدام کمیسیون متبوع‌اش دانست و تصریح کرد: سه گروه در نظر گرفته شدند و همه کسانی که یارانه نقدی می‌گفتند، مشمول این طرح می‌شوند و از افزایش دو برابری بهره مند می‌گردند.

میرتاج الدینی با اشاره به دریافت یارانه معیشتی توسط ۵۸ میلیون نفر، گفت: برخی افراد کمترین درآمد را دارند که حتی تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیستند.

وی افزود: مجلس گامی قابل توجه را در بودجه و در راستای حمایت از مردم برداشته است.

کد خبر: ۷۰٬۹۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha