۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
بهره برداری ۱۳۶ پروژه برق رسانی همزمان با ایام دهه فجر در استان همدان
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خبر داد:

بهره برداری ۱۳۶ پروژه برق رسانی همزمان با ایام دهه فجر در استان همدان

همدان - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از افتتاح ۱۳۶ پروژه برق رسانی با هزینه ۶۶ میلیارد ریال اعتبار در استان همدان همزمان با ایام دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ شیرزاد جمشیدی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه‌های قابل بهره‌برداری در دهه فجر امسال در استان همدان اظهار کرد: ۱۳۶ پروژه برق رسانی با هزینه ۶۶ میلیارد ریال اعتبار در استان همدان همزمان با ایام دهه فجر افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به پروژه‌های برق رسانی آماده افتتاح در این ایام؛ پروژه نیروگاه خورشیدی با اعتبار یک میلیون دلار را از شاخص ترین پروژه ها عنوان کرد و گفت:  احداث و اصلاح شبکه با استفاده از کابل خود نگهدار به طول ۱۷۲ هزار و ۸۷۳ متر، اصلاح خط ۲۰ کیلو ولت به طول ۳۶ هزار و ۹۳۰ متر، نصب ۲۲۳ دستگاه ترانسفورماتور به قدرت ۲۱ هزار و ۶۹۵ کیلو ولت آمپر و اصلاح شبکه فشار متوسط هوایی و زمینی به طول ۲۱ هزار و ۴۰۰ متر از مهمترین طرح‌هایی آماده بهره برداری حوزه انرژی استان همدان در دهه فجر است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان افزود: در راستای اجرای این پروژه‌ها نیز اقداماتی از جمله احداث و اصلاح شبکه فشار ضعیف هوایی و زمینی به طول ۲۱ هزار و ۷۵۰ متر، نصب و تعویض ۹ هزار و ۷۴۸ دستگاه کنتورهای معیوب، نصب ۶ هزار کنترل مشترک جدید و نصب یک هزار و ۲۸۲ دستگاه چراغ در معابر انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به پروژه‌های قابل کلنگ‌زنی در ایام‌الله دهه فجر گفت: ۳۲ پروژه برق با اعتبار ۱۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در این ایام در استان همدان کلنگ‌زنی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی روستاهای بیش از ۱۰ خانوار جمعیت استان همدان که شامل یک هزار و ۷۱ روستا می شود از نعمت برق بهره مند شده اند، گفت: سال گذشته تعداد ۶۱۲ هزار و ۲۳۱ مشترک برق در استان همدان ثبت شده بود که طی ۹ ماه سال جاری این تعداد به ۶۱۹ هزار ۴۴۸ مشترک رسیده که نسبت به سال گذشته دو درصد در این بخش افزایش داشته ایم.

جمشیدی در خصوص عملکرد خدمات غیر حضوری اپلیکشن برق من نیز صحبت کرد و گفت: در حال حاضر ۱۹ هزار و ۵۱ نفر مشترک معادل دو درصد از مشترکین استان همدان از این اپلیکشن استفاده می کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان همدان از بدهی ۱۲۵ میلیارد ریالی مشترکین برق به این مدیریت خبرداد و گفت: بیشترین بدهی مربوط به ادارت به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان بوده و ۳۰ میلیارد تومان نیز به بخش مشترکین روستایی اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه حوادث برق را نمی‌توان صفر کرد اما به راحتی می‌توان با رعایت اصول ایمنی از وقوع آنها پیشگیری کرد، گفت: سال گذشته تلفات برق استان همدان به ۱۰.۲ درصد رسید که امید است با برنامه‌ریزی خوب انجام شده این عدد تک رقمی شده و به ۹.۷ درصد برسد.

جمشیدی در پاسخ به خبرنگار بازار در خصوص وضعیت پنل های خورشیدی و نقش عشایر در این زمینه، عنوان کرد: در حال حاضر ۷۵ نفر از عشایر هزینه پنل های خورشیدی را واریز کرده اند و به زودی این پنل ها به آنها تحویل داده می شود.

کد خبر: ۷۰٬۹۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha