۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۶
ارزآوری و اشتغالزایی ۲ هدف بزرگ توسعه معدنی کشور| میزان ذخایر معدنی ایران ۶۰ میلیارد تن است
وزیر صنعت در گفتگوی اختصاصی با بازار اعلام کرد

ارزآوری و اشتغالزایی ۲ هدف بزرگ توسعه معدنی کشور| میزان ذخایر معدنی ایران ۶۰ میلیارد تن است

رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ما باید در زمینه توسعه معادن کارهای بزرگی را انجام دهیم تا با انجام سرمایه‌گذاریهای بیشتر در این بخش بتوانیم برای کشور ارزآوری و اشتغالزایی ایجاد کنیم.

بازار؛ گروه صنعت: علیرضا رزم حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: با وجود ۳۷ میلیارد تن ذخایر معدنی شناسایی شده در کشور، جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور بزرگ معدنی در جهان شناخته می شود.

وی اظهارداشت: ایران علاوه بر یک کشور با ذخایر نفتی بزرگ، یک کشور معدنی است و میزان ذخایر معدنی ایران تا ۶۰ میلیارد تن برآورد می‌شود.

رزم حسینی با بیان اینکه ۶۳ نوع مواد معدنی در ایران وجود دارد، گفت: ما می توانیم با حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی توسعه بخش معدنی را در کشور فراهم کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت سپس در خصوص وضعیت برگزاری نمایشگاه ها در مرکز نمایشگاه بین المللی تهران، افزود: تاکنون ۱۰ نمایشگاه با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری طبق تقویم نمایشگاه های کشور در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شده است.

شانزدهمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات و تجهیزات معدن، راهسازی و صنایع وابسته، پانزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات لوازم و مجموعه های خودرو و بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی رنگ، رزین، پوشش‌های صنعتی، مواد کامپوزیت و صنعت آبکاری با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا روزهای ۱۱ و تا ۱۴ بهمن ماه سال جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

این سه نمایشگاه صبح روز شنبه با حضور وزیر صنعت و معاونین این وزارتخانه کار خود را آغاز کردند و آخرین دستاوردهای کشور در حوزه معدنی، رنگ و رزین و قطعات یدکی خودرو در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

کد خبر: ۷۰٬۹۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha