۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱
مشکل تامین مواد ضدعفونی‌کننده طی هفته آینده برطرف می‌شود
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد

مشکل تامین مواد ضدعفونی‌کننده طی هفته آینده برطرف می‌شود

علی نقیب، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران و رئیس هیات مدیره شرکت بهداشتی دکتر عبیدی، از راه‌اندازی خط تولید ژل ضدعفونی‌کننده‌ دست، پایان هفته جاری و ورود این محصول به بازار خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق بازرگانی تهران، در حالی که سرعت انتشار ویروس کرونا هم‌چنان بالا و هشدارها در مورد رعایت اصول بهداشتی فردی و جمعی به طور دائم توسط مقامات دولتی و رسانه‌ها تکرار می‌شود، تامین مواد ضدعفونی‌کننده، ماسک و ... با مشکل مواجه شده است.

در همین راستا رئیس هیات مدیره شرکت بهداشتی دکتر عبیدی و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران از افزودن ژل‌های ضدعفونی‌کننده‌ دست به‌عنوان محصولی جدید در خط تولید کارخانه بهداشتی دکتر عبیدی تا اواخر هفته جاری خبر داد.

علی نقیب با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور طی هفته‌های اخیر گفت: نگرانی مردم برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس و افزایش تقاضا برای خرید و تامین مواد ضدعفونی‌کننده، باعث کمیاب شدن این موادِ بهداشتی در سطح کشور شده است، اما با تسهیلاتی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در این خصوص اتخاذ کرده، بسیاری از شرکت‌های بهداشتی، زمینه‌ افزایش تولید یا راه‌اندازی خط تولید را در کارخانجات خود ایجاد کرده‌اند.

او همچنین با اشاره به سیاست جدیدی که شرکت بهداشتی دکتر عبیدی در راستای مسئولیت اجتماعی خود و پیشگیری از گسترده‌تر شدن ویروس کرونا در سطح کشور در پیش گرفته است، از تولید ژل‌های ضدعفونی‌کننده دست به عنوان محصول جدید این شرکت خبر داد و افزود: مردم به‌زودی می‌توانند این ژل‌ها را از داروخانه‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای سراسر کشور دریافت کنند.

به گفته نقیب این شرکت پیش از این نیز ضدعفونی‌کننده‌های تخصصی و چندمنظوره برای استفاده در اماکن عمومی، محیط‌های کاری و شست‌وشوی میوه و سبزیجات تولید کرده است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، با اشاره به تلاشِ دیگر شرکت‌های بهداشتی برای افزایش تولید مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده تاکید کرد که ظرف مدت یک تا دو هفته آینده، مشکلات به وجود آمده در تامین این مواد در سطح کشور برطرف خواهد شد.

نقیب با تاکید بر اینکه نیاز بازار، ظرفیت تولید را تعیین می‌کند، گفت: در کشور ظرفیت تولید بالایی برای تامین مواد شوینده و ضد عفونی‌کننده وجود دارد، اما با توجه به جو روانی موجود و التهابی که در جامعه ایجاد شده، شاید بسیاری از خانواده‌ها بیش از نیاز واقعی خود خرید کنند که با افزایش خط تولید صنایع بهداشتی این مشکل نیز طی دو هفته آینده برطرف می‌شود.

رئیس هیات مدیره شرکت بهداشتی دکتر عبیدی با اعلام اینکه این شرکت به هیچ عنوان تغییری در افزایش قیمت محصولات خود نداشته است، گفت: در چنین شرایط دشواری، دور از انصاف است که شرکت‌ها بخواهند قیمت محصولات‌شان را افزایش دهند و موقعیت حساسِ کنونی را بیش از پیش، برای مردم سخت‌تر کنند؛ ما همگی باید دست به دست هم دهیم تا از معضل پیش رو عبور کنیم.

کد خبر: ۷٬۰۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha