۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
اکتشاف و صادرات نفت در دریای خزر فعال شود
رئیس مجمع نمایندگان مازندران:

اکتشاف و صادرات نفت در دریای خزر فعال شود

ساری- زارعی، رئیس مجمع نمایندگان مازندران خواستار فعال شدن شرکت‌های نفتی برای اکتشاف و صادرات نفت از دریای خزر و استان به کشورهای منطقه شد.

منصورعلی زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه بندر امیرآباد در بنادر مهم کشور و دارای ظرفیت های بالایی است، افزود: با توجه به جمعیت و بازار ۵۰۰ میلیون نفری در کشورهای سی آی اس، بندر امیرآباد می توان کانون و قطب صادرات محصولات کشاورزی باشدو

وی با اشاره به تولید ۲.۷ میلیون تن مرکبات در استان گفت: در حال حاضر بخش قابل توجهی از صادرات مرکبات مازندران از دیگر استان ها صورت می گیرد و این مسئله هزینه سنگینی بر دوش تولیدکنندگان قرار می دهد.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران خواهان تقویت ناوگان کشتیرانی، کانتینرهای یخچال دار برای توسعه صادرات شد و گفت: انبارشدن و عدم ترخیص کالاهای اساسی از جمله مشکلات بنادر استان و امیرآباد است که باید در این زمینه نیز تدبیر شود.

زارعی با عنوان اینکه اولین شهرک تخصصی به مساحت هزار هکتار در شرق مازندران در حال احداث است، ساخت این شهرک و پایانه نفتی را از دیگر ظرفیت ها برشمرد و گفت: باید برای صادرات نفت به کشورهای منطقه نیز برنامه ریزی کنیم.

وی خواستار فعال شدن شرکت خزر برای اکتشاف نفت خزر و صادرات آن شد و گفت: سکوهای نفتی که درگذشته در شمال ایجاد شده بود، باید فعال شوند زیرا این فعالیت سبب رونق اقتصادی منطقه می شود.

کد خبر: ۷۰٬۸۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha