۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
«لازادا»؛ پیشروترین پلتفرم تجارت الکترونیک در آسیای جنوب شرقی| ارائه خدمات به ۳۰۰ میلیون مشتری تا ۱۰ سال آینده
بازار گزارش داد؛

«لازادا»؛ پیشروترین پلتفرم تجارت الکترونیک در آسیای جنوب شرقی| ارائه خدمات به ۳۰۰ میلیون مشتری تا ۱۰ سال آینده

فروشگاه اینترنتی لازادا در دو سال گذشته با بیش از ۵۰ میلیون بازدیدکننده ماهانه و ۵۵۰ میلیون کاربر در کشورهای جنوب شرقی آسیا، به عنوان یکی از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی جهان در همان سال در نظر گرفته شد.

بازار؛ گروه بین الملل: امروزه با پیشرفت صنعت ارتباطات، شاهد تغییرات عمده ای در نحوه خرید و فروش هستیم به طوری که فروشگاه های آنلاین و خرید های اینترنتی از بزرگترین و شناخته شده ترین این تغییرات به شمار می آیند.

خرید در کشورهای جنوب شرقی آسیا به خصوص مالزی یک تفریح ملی محسوب می شود. مالزی برای خرید پوشاک، لوازم الکترونیکی و انواع گجت همواره مورد توجه قرار گرفته، اما، هنگامی که شهروندان و مسافران در این سرزمین، از هوای گرمسیری در مراکز خرید حتی با وجود دستگاههای تهویه هوا خسته می شوند، به خرید و سفارشات آنلاین فروشگاههای معتبر پناه می برند.

در حقیقت، بزرگترین سایت های تجارت الکترونیک در جنوب شرق آسیا به دنبال ارائه راهکارهایی است تا در سال جاری به رقابتی سخت با رقیب امریکایی خود یعنی آمازون بپردازد. 

آمارها نشان می دهد که فقط در سه ماه گذشته، ۸۲ درصد از کاربران اینترنتی در کشوری مانند مالزی، خرید خود را از طریق وب  انجام داده اند. البته، همه سایت های خرید آنلاین یکسان نیستند، بعضی از آنها برای دسته خاصی از اقلام بهتر از دیگر فروشگاهها خدمات را به مشتریان ارائه می دهند، زیرا  با ارائه برنامه های اهدای جایزه یا تخفیف می توانند به کاربران کمک کنند تا در هزینه های بعدی خود صرفه جویی کنند و یا کالاهایی که فروشگاههای دیگر در اختیار ندارند را با قیمت مناسب تر برای مردم فراهم سازند.

در میان پلتفرم های تجارت الکترونیک، لازادا، بزرگترین سایت تجاری جنوب شرق آسیا است که با ارائه کالاهایی با جدیدترین برندها از لوازم خانگی، الکتریکی، پوشاک، اقلام بهداشتی و غیره به انتخاب نخست خریداران و فروشندگان بسیار زیادی از کشورهای مالزی، سنگاپور، اندونزی، فیلیپین، تایلند و ویتنام تبدیل شده است. این فروشگاه آنلاین در مالزی به عنوان مشهورترین و بزرگترین فروشگاه شناخته شده است.

بر اساس آمارهای دو سال گذشته، Lazada بیش از ۵۰ میلیون بازدیدکننده ماهانه و بیش از ۵۵۰ میلیون کاربر را در کشورهای جنوب شرقی آسیا به ثبت رسانده و به عنوان یکی از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی جهان در سال ۲۰۱۸ درنظر گرفته شده است.

بر اساس آمارهای دو سال گذشته، Lazada بیش از ۵۰ میلیون بازدیدکننده ماهانه و بیش از ۵۵۰ میلیون کاربر را در کشورهای جنوب شرقی آسیا به ثبت رسانده و به عنوان یکی از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی جهان در سال ۲۰۱۸ درنظر گرفته شده است

در واقع، سبک زندگی با لازادا از طریق تعریف تجارب جذاب و سرگرم کننده سفارش ها برای هریک از بازارها، مرزهای خرده فروشی را مجددا تعریف می کند. با Lazada ، هر مشاغل می تواند مقیاس بندی شده و به یک تجارت الکترونیکی فوق العاده تبدیل شود. اجازه دهید با رشد در منطقه ، توانایی های دیجیتالی ما جاه طلبی های شما را امکان پذیر کند. درباره چگونگی رشد تجارت خود با Lazada بیشتر بدانید.

گروه لازادا، یک شرکت فناوری چند ملیتی مستقر در سنگاپور است که بیشتر روی تجارت الکترونیکی تمرکز دارد. در سال ۲۰۱۲ توسط مکسی میلیان بیتنر با حمایت از شرکت Rocket Internet تأسیس شد و در حال حاضر پس از خرید در سال ۲۰۱۶ توسط غول چینی علی بابا که به عنوان پرچمدار منطقه ای این گروه شناخته شد، توسط زیرساخت های برتر و عالی رتبه علی بابا پشتیبانی شد.

در دسامبر ۲۰۱۲ ، لازادا، برابر ۲۶ میلیون دلار از شرکت سامیت پارتنرز سرمایه جمع کرد که این میزان سرمایه گذاری در اواخر سال ۲۰۱۲، به حدود ۱۰۰ میلیون دلار رسید.

 در سال ۲۰۱۴، گروه لازادا سایتهای خود را در چندین کشور اداره کرد و تقریباً ۶۴۷ میلیون دلار در چندین دوره سرمایه گذاری از شرکتها و هولدینگهای سرمایه گذاری نظیر جی پی مورگان چیس، سامیت پارتنرز، شرکت تماسک، تسکو ، اینوستور ای بی یک شرکت سرمایه گذاری سوئدی و راکت اینترنت جمع آوری نمود که در همان سال، نیز امکان پرداخت نقدی برای مشتریان نیز فراهم شد.

سایت های این گروه تجارت الکترونیک، در مارس ۲۰۱۲ با یک مدل تجاری فروش موجودی کالا از انبارهای مشتریان راه اندازی شد و در سال ۲۰۱۳، یک مدل به بازار اضافه کرد که به خرده فروشان شخص ثالث اجازه می داد تا محصولات خود را از طریق سایت لازادا به فروش رسانند به طوری که بازار تا پایان سال ۲۰۱۴، ۶۵ درصد از فروش را به خود اختصاص داد.

 در آوریل ۲۰۱۶، گروه علی بابا برای حمایت از برنامه های توسعه بین المللی، سهام کنترلی ( به سهمی گفته می ‌شود که دارنده آن می ‌تواند از طریق آن به اعمال مدیریت در یک شرکت بپردازد) در Lazada را به منظور گسترش سیستم عامل خود در بازار جنوب شرقی آسیا خریداری کرد و لازادا را با مبلغی معادل یک میلیارد دلار بدست آورد.

در آوریل ۲۰۱۶، گروه علی بابا برای حمایت از برنامه های توسعه بین المللی، سهام کنترلی در Lazada را به منظور گسترش سیستم عامل خود در بازار جنوب شرقی آسیا خریداری کرد و لازادا را با مبلغی معادل یک میلیارد دلار بدست آورد 

در همان سال، علی بابا معادل ۵۴ درصد سود سهام در این شرکت فناوری را خرید، زیرا در اولین قدم، آنها شبکه تحویل کالاهای خود را با کمک شرکت هایی از چین و کره حنوبی گسترش داده بودند و سپس به خریداری لازادا پرداختند.

 این شرکت تابعه یک دسترسی برای مصرف کنندگان در شش کشور جنوب شرقی آسیا با تخمین ۲۰۰ میلیون کاربر در اندونزی، مالزی، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و ویتنام فراهم کرد که این قرارداد حضور تجارت الکترونیکی علی بابا در خارج از چین را تقویت نمود.

علاوه بر آن، در سال ۲۰۱۷، علی بابای چینی نیز به طور جدی تلاش کرد تا بخش خواربار فروشی و مواد غذایی را به این فروشگاه اضافه کند و به سرمایه گذاری و گسترش زنجیره تامین کالاهای مختلف بپردازد و در یک سال بعد، با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری خود در لازادا، اعتبار بیش از پیش این مارکت اینترنتی را افزایش دادند.

در آگوست ۲۰۱۸،  لازادا، بزرگترین اپراتور تجارت الکترونیکی در جنوب شرقی آسیا بر اساس میانگین بازدیدهای وب ماهانه شد و در سپتامبر ۲۰۱۹ ، ادعا کرد که بالاترین پلت فرم تجارت الکترونیکی در جنوب شرقی آسیا با بیش از ۵۰ میلیون خریدار فعال سالانه است، به طوری که از ژانویه ۲۰۲۰ به بیشترین جستجوی پلت فرم الکترونیک خرید در مالزی تبدیل گردید و چونر لی به عنوان مدیرعامل آن و جایگزین پیر پوگنانت انتخاب شد.

در لازادا سه نوع فروشنده مختلف وجود دارد: فروشندگان LazMall مارک های رسمی یا فروشندگان مجاز هستند، فروشندگان محلی به فروشندگان مستقر در مالزی اشاره می کنند، در حالی که فروشندگان LazGlobal در چین، کره یا ژاپن مستقر هستند.

این موضوع نشان می دهد که یک مصرف کننده یا خریدار  به اقلام بسیار متنوعی دسترسی دارد و اگر در خرید خود، نسبت به فروشندگانی که با آنها آشنایی ندارد، احساس راحتی نکند، می تواند به خرید از مارک های رسمی اکتفا نماید.

زیرساخت های فن آوری ، تدارکات و پرداخت Lazada که به طور مداوم در حال پیشرفت است، این منطقه گسترده و متنوع را به هم متصل و مرتبط می کند و یک تجربه خرید امن، بی نقص و لذت بخش را در جنوب شرقی آسیا ارائه می دهد.

در حقیقت، در لازادا ، هیچ چیز ساکن نیست و رشد تقاضای خریداران باهوش و خرده فروشان بلند پرواز، موجب می شود تا آن ها همیشه چند قدم جلوتر باشند. از آن جایی که اجناس چینی در بازار مالزی به وفور یافت می شوند، شهروندان و حتی مسافران به این کشور می توانند از طریق لازادا محصول برندهای معتبر را از مراکز خرید معتبر انتخاب کرده و سفارش دهند.

در حالی که این شرکت تجارت الکترونیک امروزه بیشترین انتخاب را در اختیار مشتریان با ارائه جدیدترین مارک ها و فروش را دارد، تصمیم گرفته که تا سال ۲۰۳۰، خدمات خود را به ۳۰۰ میلیون مشتری ارائه دهد و این موضوع، نشان می دهد که سرمایه گذاری این منطقه از دنیا با توجه به زیرساخت هایی که دارد تا چه حد مستعد راه اندازی و گسترش کسب و کارهای آنلاین است.

لازادا از ژانویه ۲۰۲۰ بیشترین جستجوی پلت فرم خرید در مالزی بود. این در سال ۲۰۱۲ راه اندازی شد و از آن زمان توسط غول تجارت الکترونیکی چینی Alibaba خریداری شده است.

در لازادا سه نوع فروشنده مختلف وجود دارد. فروشندگان LazMall مارک های رسمی یا فروشندگان مجاز هستند، فروشندگان محلی به فروشندگان مستقر در مالزی اشاره می کنند، در حالی که فروشندگان LazGlobal در چین، کره یا ژاپن مستقر هستند.

این به عنوان یک مصرف کننده به معنای دسترسی به اقلام بسیار متنوعی است و اگر از خرید از فروشندگانی که با آنها آشنایی ندارید راحت نیستید، می توانید به خرید از مارک های رسمی اکتفا کنید.

کد خبر: ۷۰٬۸۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha