۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
چطور می توان به واکسن کشورهایی که از دادن دارو به ما امتناع می کردند اعتماد کرد
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

چطور می توان به واکسن کشورهایی که از دادن دارو به ما امتناع می کردند اعتماد کرد

سید مسعود خاتمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: برخی‌ عنوان می‌کنند که واکسن کرونا وارد شود، اما متوجه این امر نیستند که برخی کشورها زمانی از ارائه دارو به ایران امتناع می‌کردند لذا در این شرایط چه طور می‌شود به واکسن این کشورها اعتماد کرد.

به گزارش بازار سید مسعود خاتمی در گفتگو با واکسن آنلاین، با اشاره به تولید و حمایت واکسن کرونا در کشور گفت: تهیه واکسن کرونا در قالب تولید داخل حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه تولید واکسن کرونای داخلی می‌تواند خیال کشور را از بابت نگرانی ها در زمینه این واکسن راحت کند، اظهار داشت: تولید واکسن کرونای داخلی از بسیاری از وجوه حائز اهمیت است و مهمترین وجه آن این است که عوارض این واکسن به دست خودمان شناسایی می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات برخی افراد درباره واردات واکسن از برخی کشورها اظهار داشت: برخی‌ها عنوان می‌کنند که واکسن وارد شود، اما متوجه این امر نیستند که برخی کشورها زمانی از ارائه دارو به ایران امتناع می‌کردند لذا در این شرایط چه طور می‌شود به واکسن این کشورها اعتماد کرد.

وی تصریح کرد: به اعتقاد بنده باید حمایت از تولید واکسن کرونای داخلی صد در صد و با تمامی قوا مدنظر قرار گیرد لذا این مسئله استراتژی اصلی ماست آن هم برای اینکه واکسن تولید داخل قابل اطمینان‌تر است.

این نماینده مجلس با اشاره به فعالیت دانشمندان ایرانی در تهیه واکسن کرونای داخلی اظهار داشت: دانشمندان ما در تولید واکسن کرونا موفق بودند و ما می‌توانیم به جرات بگوییم که با وجود برخی کاستی‌ها در فرآیند درمان اپیدمی کرونا موفق بوده‌ایم و قطعا در تهیه واکسن هم موفق خواهیم بود.

وی تصریح کرد: البته برخی از کشورها که ادعا کردند در فرآیند درمان کرونا موفق بوده‌اند خیلی از بیماران را حتی بستری نکردند.

کد خبر: ۷۰٬۸۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha