۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
ردپای «ایلان ماسک» در جهش ۵۰۰۰ دلاری بیت‌کوین!

ردپای «ایلان ماسک» در جهش ۵۰۰۰ دلاری بیت‌کوین!

«ایلان ماسک» هشتگ بیت کوین را در حالی به قسمت بیوگرافی توییتر خود اضافه کرد که همین هشتگ به ظاهر ساده باعث جهش ۲۰ درصدی قیمت بیت کوین شد. این تغییر و جهش ناگهانی باعث نوسانات زیادی در بازار شده و قیمت سهام برخی شرکت‌ها را به طرز چشمگیری افزایش خواهد داد.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: اوایل سال جاری میلادی قیمت بیت کوین به بالاترین رقم خود در طول تاریخ یعنی ۴۱۹۴۰ دلار رسید و و ارزش بازار ارزهای دیجیتال را به بیش از ۱ تریلیون دلار رساند. بعد از گذشت حدود یک هفته افت کرد و به مرز ۳۰ هزار دلار رسید. ارزش بیت کوین در طول سال ۲۰۲۰ بیش از چهار برابر شد.

حال اما به گزارش سی ان بی سی بعد از اضافه کردن هشتگ بی‌کویت به بیوگرافی توییتر  «ایلان ماسک» مدیر عامل تسلا  در عرض یک ساعت ارزش بیت‌کوین با جهش ۵۰۰۰ دلاری به ۳۷۲۹۹ دلار رسید. ایلان ماسک مدیر عامل تسلا در اوایل ماه جاری میلادی ثروتمندترین مرد جهان شد و توانست از جف بزوس مدیر عامل آمازون پیشی بگیرد.

روز گذشته حدود ساعت ۳:۳۰ بامداد به وقت محلی، ایلان ماسک هشتگ بیت کوین را به قسمت بیوگرافی توییتر خود اضافه کرد. همین هشتگ به ظاهر ساده باعث جهش ۲۰ درصدی قیمت بیت کوین شد.

طی ۲۴ ساعت گذشته ارزش ارز دیجیتال دوج کوین نیز با رشد ناگهانی ۸۰۰ درصد روبرو بوده است. این نخستین بار نیست که عملکرد ایلان ماسک بر افزایش قیمت‌های بازار تاثیر می‌گذارد.

بر اساس برخی گمانه زنی‌ها با اضافه شدن هشتگ بیت کوین به قسمت نمایه توییتر ایلان ماسک، ممکن است مدیرعامل تسلا بخواهد روی خرید بیت کوین سرمایه گذاری کند یا ارز رمزنگاری شده را به ترازنامه شرکت توسعه دهنده خودروهای الکتریکی اضافه کند.

ماه گذشته نیز توییت‌های ایلان ماسک با «مایکل سایلور» مدیرعامل شرکت نرم افزاری «MicroStrategy» در مورد وسوسه خرید بیت کوین خبرساز شد. شرکت نرم افزاری MicroStrategy  قرار است هفته آینده رویدادی با عنوان «بیت کوین برای شرکت‌ها» برگزار کند.

کد خبر: ۷۰٬۸۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha