۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰
زیرسازی فاز اول قطار سریع السیر اصفهان – تهران سال آینده به پایان می‌رسد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

زیرسازی فاز اول قطار سریع السیر اصفهان – تهران سال آینده به پایان می‌رسد

اصفهان- صلواتی، مجری کل طرح‌های زیربنایی اصفهان از اتمام عملیات زیرسازی قطار سریع السیر اصفهان – تهران در سال آینده خبر داد.

علیرضا صلواتی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به آخرین وضعیت پروژه قطار سریع السیر اصفهان – تهران با بیان اینکه این پروژه طی ۱۶ سال گذشته با چالش‌های زیادی رو به رو بوده است، اظهار داشت: اما با وجود همه چالش‌ها بنای اصلی ما این است که شاهد ورود تکنولوژی قطار سریع السیر به کشور باشیم.

وی با بیان اینکه نیاز جامعه امروز با قطارهای سنتی گذشته برطرف نمی‌شود و این روزها مطالبات شهروندان تغییر یافته است، اضافه کرد: شبکه‌ای که در حال حاضر طراحی شده است برای مسیر تهران – قم - اصفهان است و پس از آن مسیر تهران – مشهد ( شمال شرق)، تهران – تبریز (شمال غرب)، اصفهان – شیراز، اصفهان – یزد و اصفهان اهواز را در دستور کار داریم.

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بنا بر این است که تا سال آینده زیرسازی‌های قطار سریع‌السیر در محور اصفهان – قم به پایان برسد، ادامه داد: پس از این اقدام ریل‌گذاری را انجام خواهیم داد.

وی گفت: چنانچه فاز اول این پروژه به بهره برداری برسد می‌توان ادامه پروژه را با قدرت بیشتری دنبال کرد.

استفاده از شرکت‌های دانش بنیان و موفق داخلی در زمینه بومی سازی «اچ. اس. آر»
صلواتی با اشاره به رایزنی با شرکت‌های دانش بنیان و موفق داخلی در زمینه بومی سازی «اچ. اس. آر» پروژه قطار سریع السیر اصفهان – تهران ابراز داشت: با استفاده از این ظرفیت‌ می‌توان برای سال آینده ریل‌گذاری این پروژه را داشته‌ باشیم.

وی با بیان اینکه ایستگاه اول پروژه قطار سریع السیر اصفهان – تهران کنار ورزشگاه نقش جهان و ایستگاه پایانی آن نیز راه آهن تهران به طول ۴۰۴ کیلومتر است، گفت: سعی داریم در مسیر این قطار ایستگاه‌های محلی را راه اندازی کنیم تا در طول این محوز بتوانیم به مراکز جمعیتی خدمات رسانی را داشته باشیم.

لزوم همراهی سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد برای اتمام پروژه
مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان به عنوان معین استان تهران باید ارتباط سریعی با این شهر داشته باشد، اضافه کرد: با اجرای این طرح امکان بهره برداری سریع‌تر از دیگر پروژه‌های قطار سریع‌السیر در کشور نیز فراهم خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای تحقق اهداف مشخص شده و اجرای پروژه در زمان بندی صورت گرفته نیاز به همراهی سازمان برنامه و بودجه، وزارت اقتصاد و دارایی و دیگر نهادهای مسئول در این زمینه هستیم.

کد خبر: ۷۰٬۷۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha