۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱
تلاش برای افزایش سهم همدان در بودجه سال ۱۴۰۰/ اقشار کم درآمد مورد توجه ویژه هستند
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس عنوان کرد:

تلاش برای افزایش سهم همدان در بودجه سال ۱۴۰۰/ اقشار کم درآمد مورد توجه ویژه هستند

همدان - رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه برای افزایش سهم همدان در بودجه ۱۴۰۰ تلاش می کنیم، گفت: در بودجه ۱۴۰۰ پشتیبانی خوبی از مردم خواهیم داشت به طوری که ۳۵ میلیون نفر از اقشار نیازمند و کم درآمد به صورت ویژه در بودجه دیده می شوند.

به گزارش خبرنگار بازار، حمیدرضا حاجی بابایی ظهر پنج شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه و اقتصاد مقاومتی استان همدان به پروژه هایی که در همدان در حال پیش روی است اشاره کرد و گفت: در قسمت آب و برق تحولات عظیمی در استان همدان در حال پیش روی است و به راستی اگر مدیری بخواهد کار کند، هرچه بخواهد برایش پول و اعتبار وجود دارد.

حمیدرضا حاجی بابایی در خصوص وضعیت پیش روی طرح های صنعت آب در همدان مطرح کرد: طی چند سال اخیر شاهد سرمایه گذاری های مناسبی در این زمینه بوده ایم و از سویی، بالغ بر ۱۴۱ میلیارد تومان اعتبار برای برخی از پروژه ها جذب شد ضمن اینکه در دوره ای دیگر ۲۳۹ میلیارد تومان برای توسعه و تکمیل طرح‌های در حال اجرای صنعت آب و برق استان همدان جذب شده و در مقطعی دیگر شاهد جذب اعتبارات مناسب دیگری هم بوده ایم و بر همین اساس باید از این موقعیت های قانونی برای جذب اعتبارات استفاده کرد.

وی در این خصوص به احداث مدول دوم تصفیه خانه شهر همدان اشاره کرد و گفت: برای این طرح نیز ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است. 

آب حاصل از تصفیه خانه همدان در صنایع مختلف و نیروگاه شهید مفتح مصرف می شود که شکل گیری این چرخه تولید و مصرف آب در استان همدان کار بزرگی است

حاجی بابایی با بیان اینکه با اجرای این طرح ظرفیت تصفیه خانه از ۶۴۰ به ۱۲۸۰ لیتر در ثانیه می رسد تا هر آنچه آب در شهر همدان مصرف می شود تصفیه ‌شود، افزود: آب حاصل از تصفیه خانه همدان در صنایع مختلف و نیروگاه شهید مفتح مصرف می شود که شکل گیری این چرخه تولید و مصرف آب در استان همدان کار بزرگی است. 

وی با تاکید بر اینکه این اقدامات در مسیری است که بتوانیم تمامی آب مصرفی همدان را بازچرخانی کنیم، مطرح کرد: ادغام شرکت های آب روستایی و شهری در شتاب دهی امور و اجرای طرح ها بسیار اثرگذار بود و موجب ادغام ۳۱ شرکت زیان ده آب روستایی و شهری شد به نوعی که ۶۲ شرکت به ۳۱ شرکت تقلیل یافت.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی به وضعیت انتقال آب از سد تالوار به همدان نیز اشاره کرد و گفت: کارشناسی این طرح بد نبود اما در میانه راه با مشکلاتی مواجه شد که در حال بررسی است چراکه در بالا دست آن سدهایی ایجاد شد اما در نهایت، برای انتقال آب به همدان در سال آینده از محلی دیگر بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان اعتبار کنار گذاشته شده است.

بالغ بر ۷۱۵ میلیارد تومان در زمینه بهداشت و درمان هزینه شده و اعتبارات خوبی نیز در استان همدان طی دو سال اخیر جذب شده است که با این روند شاهد اشتغال زایی برای یک هزار و ۵۷ نفر خواهیم بود

وی با تاکید بر اینکه در صنعت آب و برق استان همدان اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته شده است، به توسعه بهداشت و درمان در همدان اشاره کرد و افزود: بالغ بر ۷۱۵ میلیارد تومان در زمینه بهداشت و درمان هزینه شده و اعتبارات خوبی نیز در استان همدان طی دو سال اخیر جذب شده است که با این روند شاهد اشتغال زایی برای یک هزار و ۵۷ نفر خواهیم بود.

حاجی بابایی با اشاره به وضعیت بودجه نیز گفت: تلاش می کنیم سهم استان همدان در بودجه سال ۱۴۰۰ را ارتقا دهیم و در مجموع در بودجه ۱۴۰۰ پشتیبانی خوبی از مردم خواهیم داشت به طوریکه ۳۵ میلیون نفر از اقشار نیازمند به صورت ویژه در بودجه دیده می شوند. 

رایگان شدن آب و برق اقشار کم درآمد و محروم
وی با تاکید بر اینکه رایگان شدن آب و برق اقشار کم درآمد و محروم در برنامه دیده شده است، مطرح کرد: اقتصاد ما پویا و قدرتمند است و در این راستا پروژه های مناسبی در کشور و همدان تعریف شده است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی صحبت های خود به ورود قرارگاه خاتم الانبیا و پیش روی اجرای چهار پروژه شهرداری همدان اشاره کرد و افزود: این امکان وجود دارد که ۱۰ تا ۱۵ پروژه بزرگ در این مسیر شکل بگیرد و حداقل ۱۲ پروژه مهم با این روند به حرکت در خواهد آمد و به راستی که حرکت ما با نگاه توسعه ای است تا بتوانیم برای مردم و نظام جمهوری اسلامی قدم برداریم.

استاندار همدان نیز با بیان اینکه استان همدان سعی داشته که همواره با برنامه محوری پیش رود به سند راهبردی و عملیاتی سه ساله استان همدان اشاره کرد و گفت: وجود دانشگاهیان و اعضای هیئت علمی در استان همدان برای ما یک مباهات و ظرفیت بزرگ است که باید بتوانیم از آن بهره مناسبی ببریم.

سیدسعید شاهرخی با بیان اینکه در استان همدان سعی شده تا با چارچوب های علمی پیش رویم و نگاه و توجه ما به سمت معیشت مردم و ایجاد اشتغال باشد، گفت: در شرایط فعلی و به رغم وجود مشکلات مالی و اقتصادی، روند حضور و مشارکت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در استان همدان بسیار خوب و قابل توجه است که این نشان دهنده موفقیت دولت و مجموعه مدیریت اجرایی استان برای جذب سرمایه گذار و فراهم کردن زمینه رشد و توسعه استان است. 

۱۲ پروژه ماندگار و بزرگ عمرانی و اقتصادی استان همدان با مشارکت وزارت دفاع و همچنین قرارگاه خاتم الانبیا در حال اجرا است

وی با تاکید بر اینکه ۱۲ پروژه ماندگار و بزرگ عمرانی و اقتصادی استان همدان با مشارکت وزارت دفاع و همچنین قرارگاه خاتم الانبیا در حال اجرا است، اظهار کرد: شاهدیم که این روزها بخش خصوصی استان همدان را به عنوان یک استان امن برای سرمایه گذاری می داند به نوعی که همواره شاهدیم متقاضیان زیادی از داخل و خارج استان همدان برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف اقتصادی این منطقه اعلام آمادگی می‌کنند.

شاهرخی با تاکید بر اینکه این روند نشان می دهد استان همدان به یک کارگاه بزرگ عمرانی و اقتصادی تبدیل شده است از برخی پروژه ها نام برد و گفت: در راستای تبدیل تهدیدها به فرصت، بیش از ۱۵ میلیون متر مکعب پساب و فاضلاب را در استان همدان تصفیه و در اختیار واحدهای صنعتی قرار داده ایم و از سویی شاهد اجرای پروژه های بزرگ در زمینه راه آهن و سدسازی در استان همدان هستیم.

استاندار همدان در این زمینه به اجرای دو پروژه بزرگ سد خرم رود با بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار و سد گرین نیز با ۳۳۷ میلیارد تومان اعتبار، پیش روی پروژه بیمارستانیک هزار تختخوابی و مرکز جامع سرطان و راه اندازی قطار شهری در همدان اشاره کرد و آن ها را پروژه هایی عظیم و ماندگار نامید.

هیچ گاه به دنبال حاشیه نبوده و با خرد جمعی برنامه‌های استان همدان را به صورت علمی و کارشناسی تهیه و تدوین کرده ایم

شاهرخی در ادامه با تاکید بر اینکه در این مدت هیچ گاه به دنبال حاشیه نبوده و با خرد جمعی برنامه‌های استان همدان را به صورت علمی و کارشناسی تهیه و تدوین کرده ایم، عنوان کرد: حاشیه سازی از نگاه مردم فهیم استان همدان، عیب محسوب می شود و برهمین اساس این موضوع هیچگاه در مجموعه مدیریتی استان و روند انجام کار برای خدمت به مردم جایگاهی نداشته او هر حاشیه سازی به صورت خودکار به حاشیه رفته است.

شاهرخی به سرمایه گذاری شرکت شستا و احداث چهار واحد ۶ هزار راسی گاوداری در استان همدان اشاره کرد و گفت: این اقدامات نشان از مهیّا بودن زمینه برای جذب سرمایه در بخش های مختلف اقتصادی، کشاورزی و تولیدی این استان دارد.

وی همچنین با اشاره به همه گیری ویروس کرونا و اقدامات انجام شده برای مهار آن در استان همدان گفت: بیش از ۶۰ جلسه در قالب ستاد استانی برای مقابله با کرونا برگزار شده که در نتیجه آن، امروز استان همدان به عنوان یکی از استان های موفق در زمینه مقابله با این بیماری در سطح کشور مطرح  است.

استاندار همدن به پروژه های فراوری سنگ و اقداماتی در زمینه فروسیلیس و استحصال منیزیوم  نیزاشاره کرد و گفت: تمامی این طرح ها ماندگار بوده و استان همدان را در مسیر توسعه پیش می برد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز با بیان اینکه با همکاری های به عمل آمده در مسیر تحقق جهش تولید قدم برداشته ایم، عنوان کرد: در این راستا اتفاقی در استان همدان افتاد که طی ۴۱ سال گذشته شاهد آن نبوده ایم.

حمیدرضا متین با بیان اینکه در این زمینه شرکت کیان کرد در قالب کارخانه تولید لاستیک احیا شد به احیای شرکت کیان وین سا ملایر پس از ۱۱ سال اشاره کرد و افزود: هم اکنون این شرکت در حال فعالیت است.

شرکت فولاد جعفری پس از ۹ سال تعطیلی احیا شد و هم اکنون این شرکت با ظرفیت تولید ۶۰ تا ۷۰ درصد فعال است

متین با بیان اینکه شرکت فولاد جعفری پس از ۹ سال تعطیلی احیا شد و هم اکنون این شرکت با ظرفیت تولید ۶۰ تا ۷۰ درصد فعال است، ادامه داد: واحد رزن صاف نیز پس از ۵ سال تعطیلی به چرخه تولید بازگشت.

متین با بیان اینکه شرکت تولیدی فویل آلومینیوم از ۷۰ درصد واردات کشور در این زمینه جلوگیری کرده است، عنوان کرد: هم اکنون این شرکت فعال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از افتتاح پتروشیمی هگمتانه پس از ۱۸ سال سخن گفت و افزود: صنایع تبدیلی الوند نیز احیا و هم اکنون طرح توسعه ای آن درحال پیش روی است.

تولید خمیر الکترود برای نخستین بار در کشور در شهرک صنعتی ویان
وی با بیان اینکه دو طرح توسعه این واحد تا پایان سال با ظرفیت ۱۰۰ درصدی به بهره برداری خواهد رسید به احیای واحدهای تولیدی در مسیر شامل فوندانسیون سرب و مواد فلزی و توسعه شرکت بافتسان و بافتینه اشاره کرد و گفت: تولید خمیر الکترود برای نخستین بار در کشور در شهرک صنعتی ویان رقم خورد.

وی در این راستا به بروز رسانی تولید چینی آلات در شرکت نام سرامیک همدان اشاره کرد و افزود: با این روند شاهدیم که ۱۰۰ درصد تولیدات صادر می شود و روش های تولیدی سنتی حذف شده است.

متین ادامه داد: شرکت فولاد راد در دولت یازدهم افتتاح و هم اکنون در حال فعالیت است و در دولت دوازدهم طرح توسعه ای آن در قالب ذوب تا پایان سال به انجام خواهد رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به تشکیل بزرگترین قطب تولید فروسیلیس کشور در شهرستان ملایر اشاره کرد و گفت: طی دوماه آینده شاهد افتتاح این طرح خواهیم بود.

متین از اجرای طرح توسعه تولید شیشه در همدان و سرمایه گذاری های به عمل آمده در این قالب سخن گفت و افزود: قطب دارویی کشور در شهرستان تویسرکان ایجاد شده است.

با این روند و پیش روی پروژه ها و طرحهای عظیمی که ظرف سه ماه آینده شروع خواهیم کرد، به سمت تبدیل همدان به یک استان صنعتی پیش خواهیم رفت

متین با بیان اینکه با این روند و پیش روی پروژه ها و طرحهای عظیمی که ظرف سه ماه آینده شروع خواهیم کرد، به سمت تبدیل همدان به یک استان صنعتی پیش خواهیم رفت، اضافه کرد: با همت همه مسولان استان همدان توانستیم در مسیر تحقق جهش تولید قدم برداریم.

متین در ادامه صحبتهای خود با بیان اینکه استان همدان با رشد مطلوب در ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی در ۱۰ ماهه امسال به خواسته و مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جهش تولید لبیک گفت، از رشد ۶۸ درصدی صدور پروانه بهره برداری خبر داد و در ادامه به وضعیت بازار اشاره کرد و گفت: در خصوص تامین کالاهای اساسی در استان همدان مشکلی وجود ندارد و تا خرداد ماه سال آینده در شرایط پایدار قرار داریم.

وی در پایان افزود: منکر گرانی برخی اقلام اساسی خانوارها نیستیم اما امیدوارم با کاهش نزولی ارز شاهد آرامش در بازار باشیم.

کد خبر: ۷۰٬۶۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha