۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
بهترین استراتژی برای این هفته بورس چیست؟
کارشناس بورس در گفتگو با بازار مطرح کرد؛

بهترین استراتژی برای این هفته بورس چیست؟

کارشناس بازار سرمایه معتقد است بهترین استراتژی در این هفته سرمایه گذاری و صبر برای سرمایه است.

بازار؛ گروه بورس: محمد رضا صادقی مقدم، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در رابطه با شرایط این هفته معاملات بازار اظهار کرد: به نظر می‌رسد نگاه سرمایه‌گذاران و سهامداران به بازار کوتاه‌ مدت وهمین نگاه بلای جان بازار شده و  بازار از روز یکشنبه هفته گذشته از حدود ساعت ۱۰ که عرضه‌های حقوقی‌ها شدت گرفت، وارد فاز منفی شد و نمادهایی که در صف خرید بودند به صف فروش منتقل شدند

وی تصریح کرد: از زمان این تغییر فاز شاهد اوضاع خوبی در بازار نبودیم. هر چند در همان روز تلاش بازار برای بازگشت مشاهده شد و شاخص تا حدودی بهتر شد، اما از روز دوشنبه شرایط بد بازار ادامه پیدا کرد و با همین روند، سه‌شنبه بازار بسیار بدی را پشت سر گذاشتیم و برخی از سهم‌ها در کل زمان معاملات منفی معامله شدند و چهارشنبه هم بازار منفی شروع کرد، ولی از ساعت ۱۰ در خیلی از سهم‌های بنیادی و بزرگ صف‌های فروش جمع شد و برخی از گروه‌ها مثل بانک‌ها تا صف خرید هم پیش رفتند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به التهاب این روزهای بازار افزود: علت اصلی این التهاب و ناپایداری اوضاع سیاسی کشور و حرف‌هایی است که از سوی دولتی‌ها و مجلسی‌ها و گروه‌های مختلف سیاسی در مورد بازار زده می‌شود و باعث شده است و با این مسائل می‌توان گفت بازار سرمایه این روزها محل درگیری مباحث سیاسی شده است.

صادقی مقدم برای هفته بعد شرایط نوسانی را پیش‌بینی کرد و گفت: امیدواریم که روند روز چهارشنبه در هفته بعد ادامه داشته باشد، اما در کل به نظر می‌رسد شرایط نوسانی یک روز منفی و یک روز مثبت را شاهد خواهیم بود و این شرایط به طور کامل، در هفته آینده بر بازار حاکم باشد.

وی در پایان ورود نقدینگی را راه حلی برای بهتر شدن شرایط بازار دانست و خاطرنشان کرد: امروز شرایط بازار با ایجاد اعتماد در سهامداران بهتر خواهد شد و یکی از مهم‌ترین کارها برای اعتمادسازی و ورود نقدینگی و حمایت از بازار است تا شرایط متعادل و واقعی بازار شکل بگیرد. البته، منظور از شرایط عادی اکیداً صعودی نیست چراکه در حالت عادی شرایط منطقی خواهد بود. بنابراین بهترین استراتژی این روزهای بورس سرمایه گذاری در سهم های خوب و صبر است.

کد خبر: ۷۰٬۶۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha