۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
تویوتا پرفروش ترین خودروساز جهان در سال ۲۰۲۰

تویوتا پرفروش ترین خودروساز جهان در سال ۲۰۲۰

گروه خودروسازی تویوتا با فروش ۹ میلیون و ۵۲۸ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۰، پرفروش ترین خودروساز جهان شد و این جایگاه را پس از پنج سال مجدد به دست آورد.

بازار؛ گروه خودرو: گروه خودروسازی تویوتا در فروش خودرو سال گذشته از غول خودروسازی یعنی فولکس واگن پیشی گرفت.

تویوتا برای نخستین بار در پنج سال گذشته جایگاه پر فروش ترین خودروساز جهان را از آن خود کرد. زیرا از زمان شیوع بیماری کرونا بیشترین درخواست برای خرید خودرو توسط این خودروساز بوده که سبب مغلوب شدن رقیب آلمانی خود یعنی فولکس واگن شده است.

تویوتا امروز اعلام کرد که فروش جهانی در کل گروه تولیداتش ۱۱.۳ درصد کاهش یافته و براین اساس فروش ۹ میلیون و ۵۲۸ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۰ را تجربه کرده است. این درحالی است که فولکس واگن در سال ۲۰۲۰ حدود ۹ میلیون و ۳۰۵ هزار دستگاه خودرو فروخته است.

شیوع کرونا سبب کاهش فروش خودروها درپی مراجعه مشتریان به نمایشگاه‌ها شده و این مساله منجربه افت تولید و توقف خطوط خودروسازان در سراسر جهان شده است.

با این تفاسیر، تویوتا شرایط بهتری نسبت به سایر خودروسازان در سراسر جهان داشته و بازار فروش مناسبی در آمریکا و آسیا در سال گذشته برای آن فراهم شد.

سخنگو تویوتا اعلام کرد که تمرکز این خودروساز روی رتبه بندی نیست، بلکه تمرکز روی ارائه خدمت به مشتریان دارد.

باتوجه به اینکه فروش خودرو در چین روبه افزایش است، تولیدکنندگانی مانند تویوتا و فولکس واگن و... در تلاش هستند تا تولید محصولات الکتریکی را براساس افزایش تقاضا، توسعه دهند. تویوتا بیان کرده که فروش خودروهای الکتریکی در سال گذشته به ۲۳ درصد افزایش که در قیاس با سال ۲۰۱۹ سه درصد رشد را تجربه کرده است.

کد خبر: ۷۰٬۶۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha