۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
درآمد فصلی «اپل» از مرز ۱۱۰ میلیارد دلار عبور کرد| تعداد آیفون‌های فعال در جهان بیش از یک میلیارد دستگاه

درآمد فصلی «اپل» از مرز ۱۱۰ میلیارد دلار عبور کرد| تعداد آیفون‌های فعال در جهان بیش از یک میلیارد دستگاه

«تیم کوک» مدیرعامل اپل طی گزارش مالی سه ماهه اپل اعلام کرد که بیش از ۱.۶۵ میلیارد دستگاه اپل در سراسر جهان فعال هستند که از این تعداد، یک میلیارد دستگاه آن گوشی آیفون است.

مژده باقری؛ بازار: در آمد اپل برای نخستین بار در طول تاریخ فعالیت خود، در بازه زمانی سه ماهه اول سال مالی ۲۰۲۱ به رقمی درحدود ۱۱۱.۴ میلیارد دلار رسید و رکورد جدیدی را ثبت کرد. بدین ترتیب سود هر سهم یا EPS اپل به ۱.۶۸ دلار رسیده است.

درآمد سه ماهه اول سال مالی ۲۰۲۱ اپل نشان می‌دهد گوشی‌های آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ مینی، آیفون ۱۲ پرو و ‌آیفون ۱۲ پرو مکس توانسته‌اند جای خود را به خوبی در بازار باز کنند.

با وجودی که امسال فروش جدیدترین آیفون‌های اپل نسبت به سال‌های قبل کمی با تاخیر همراه بود، اما با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه شد و اپل از طریق فروش گوشی‌های آیفون جدیدش بیش از ۶۵ میلیارد دلار درآمد کسب کرد. این بالاترین رکورد فروش آیفون اپل طی سال‌های فعالیت این شرکت است. رکورد قبلی مربوط به سه ماهه اول ۲۰۱۸ است که درآمد اپل از فروش گوشی‌های آیفون در آن مقطع زمانی به ۶۱.۵۸ میلیارد دلار رسیده بود.

در سال ۲۰۱۶، تعداد گوشی‌های آیفون فروخته شده برای اولین بار به یک میلیارد رسید. در آغاز سال ۲۰۱۹، این شرکت اعلام کرد که ۹۰۰ میلیون کاربر فعال دارد.  از نظر اپل دستگاهی فعال محسوب می‌شود که طی ۹۰ روز گذشته فعال بوده باشد. محصولات دیگر اپل همچون ایرپاد، ایرپاد پرو و اپل واچ نیز رشد فروش خوب ۳۰ درصدی را نسبت به سال قبل از آن خود کردند.

«تیم کوک» مدیرعامل اپل طی گزارش مالی سه ماهه اپل اعلام کرد که بیش از ۱.۶۵ میلیارد دستگاه اپل در سراسر جهان فعال هستند که از این تعداد، یک میلیارد دستگاه آن گوشی آیفون است. تیم کوک با اشاره به حجم گوشی‌های آیفون فعال در سراسر جهان، این موفقیت بزرگ را نقطه عطفی در فعالیت‌های شرکت اپل می‌داند که توانسته در بین کاربران به چنین آماری دست پیدا کند.

 برخی تحلیلگران بازار پیش بینی کرده بودند که اپل در پایان سال ۲۰۲۰ به عرضه ۱.۹ میلیارد آیفون نزدیک می‌شود. اپل اما در جدیدترین گزارش مالی خود بدون اشاره به آمار گوشی‌های عرضه شده از دستیابی به درآمد ۶۵ میلیارد دلاری فروش آیفون خبر داده است.  این بالاترین رکورد فروش آیفون اپل طی سال‌های فعالیت این شرکت است. رکورد قبلی مربوط به سه ماهه اول ۲۰۱۸ است که درآمد اپل از فروش گوشی‌های آیفون در آن مقطع زمانی به ۶۱.۵۸ میلیارد دلار رسیده بود.

در این بازه زمانی، درآمد اپل برای نخستین بار در طول تاریخ فعالیت خود به رقمی درحدود ۱۱۱.۴ میلیارد دلار رسید و رکورد جدیدی را ثبت کرد. با وجودی که میزان فروش آیفون اپل در حال افزایش است و آمارها نشان می‌دهد که رکورد جدیدی را ثبت کرده است، اما اپل طی چند سال گذشته همچنان سعی می‌کند تا محصولات متنوعی به بازار عرضه کند و فروش بیشتری را برای خود رقم بزند.

کد خبر: ۷۰٬۶۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha