۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶
برندسازی صنایع دستی در زنجان  ضروری است
استاندار زنجان:

برندسازی صنایع دستی در زنجان ضروری است

زنجان-استاندار زنجان،بربرندسازی صنایع دستی در استان زنجان تاکید کردوگفت: اخلاقی نیست که تولیدکنندگان زحمت بکشند، ولی برندی نداشته باشند.

به گزارش خبرنگاربازار، فتح‌الله حقیقی بعد از ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، بر  روند صدور مجوز برای فعالان حوزه صنایع‌دستی تاکید کردو گفت: باید روند صدور مجوز به فعالین این صنعت به دقت دنبال شود. 

وی اظهار کرد:در زمینه صدور مجوز برای فعالان حوزه صنایع‌دستی نباید به گونه‌ای عمل کنیم که برخی به واسطه موفق نشدن در اخذ مجوز از میراث‌فرهنگی، به دنبال دریافت صدور مجوز از سوی اتاق اصناف باشند، بنابراین در صدور مجوز بیشتر توجه شود.

استاندار زنجان،بربرندسازی صنایع دستی در استان زنجان تاکید کردو افزود: اخلاقی نیست که تولیدکنندگان زحمت بکشند، ولی برندی نداشته باشندو اینکه این محصولات صادر هم می شوند.

حقیقی ابراز کرد: در صدور مجوز در حوزه صنایع‌دستی باید به گونه‌ای باشد که اجازه سوءاستفاده به افراد داده نشود و به موازی کاری توجه شود.

وی بر  ایجاد فروشگاه‌های  صنایع دستی در استان تاکید کردو گفت: برای توسعه این فروشگاهها نهاد مربوطه به جد وارد شود.

استاندار زنجان، برتوسعه گردشگری تاکید کرد و افزود: توجه به گردشگری و صنایع دستی اشتغال و توسعه اقتصادی استان را رقم می زند.

حقیقی افزود: امروز نیازمند تحقق سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع‌دستی استان هستیم و در این میان گام‌های بلندی در عرصه سرمایه‌گذاری برداشته شده ولی باز هم کم است.

وی با بیان اینکه  ۷۰ درصد سرمایه‌گذاری ها در زنجان توسط سرمایه گذاران غیر بومی‌ اسـت، افزود: رضایت ترک‌ها برای راه‌اندازی شهرک صنعتی در استان را جلب کردیم.

استاندار زنجان، با بیان اینکه باید نگاه ویژه‌ای به حوزه صنایع‌دستی داشته باشیم، تصریح کرد: این  عرصه به هر میزان که رونق یابد، باعث توسعه استان در بخش‌های مختلف می شود. 

حقیقی برمقوله تبلیغات برای صنایع‌دستی استان  تاکید کردو افزود: نباید از این امر مهم غافل شویم و نباید اجازه دهیم محصولی که با تلاش هنرمندان زنجانی تولید می‌شود، با سایر برندها عرضه شود.

وی بیان کرد:  توسعه گردشگری و رونق صنایع‌دستی هم‌راستای یکدیگر اتفاق می‌افتد و در این میان ،به هر میزان که در توسعه گردشگری استان  تلاش کنیم در رونق صنایع دستی هم موفق خواهیم بود.


 

کد خبر: ۷۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha