۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
افزایش قیمت برخی کالاها در بازار استان سمنان/ برخورد جدی با احتکار
سرپرست سازمان صمت استان سمنان خبر داد:

افزایش قیمت برخی کالاها در بازار استان سمنان/ برخورد جدی با احتکار

سمنان – سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بابیان اینکه قیمت برخی کالاها در بازار استان سمنان افزایش‌یافته است، گفت: جلوگیری از گران‌فروشی و احتکار در اولویت نخست ستاد تنظیم بازار استان است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی تشنه دل بعد از ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه ستاد تنظیم بازار استان اظهار داشت: قیمت مصوب برای گوشت گوسفند ۷۵ هزار تومان و برای گوشت گوساله ۶۹ هزار تومان است که این قیمت از چهارم اسفندماه افزایش‌یافته است.

وی بابیان اینکه در بخش حبوبات خارجی از هفت‌تا ۲۹ درصد افزایش قیمت ایجادشده است، افزود: در محصول لپه ۲۹ درصد و در محصول عدس هفت درصد افزایش قیمت گزارش‌شده و در بخش میوه و تره‌بار صرفاً محصول موز به دلیل تغییرات ارزی ۵۰۰ تومان افزایش قیمت داشته است.

دلالان و واسطه‌ها عامل اصلی گرانی لوازم‌خانگی و فولاد

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از روند کاهشی قیمت تخم‌مرغ در روزهای آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر قیمت مرغ ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان و تخم‌مرغ نیز باقیمت هشت هزار و ۹۰۰ تومان عرضه می‌شود.

تشنه دل بابیان اینکه در بخش فولاد که بیشترین افزایش قیمت را تا سقف ۳۰ درصد داشتیم، تأکید کرد: در بخش لوازم‌خانگی، از هفته قبل سامانه فروش شرکت‌های بزرگ محصولات خانگی بسته و هیچ فروشی به انجام نمی‌رسد و تنها علت این افزایش قیمت نیز ورود دلالان و واسطه‌ها در این بخش است. ‌

وی همچنین با اشاره به توزیع گسترده بطری‌های ۴۰۰ سی‌سی مواد ضدعفونی‌کننده در بازار یادآور شد: همچنان شاهد موج فزاینده خرید این‌گونه محصولات در استان هستیم که در راستای تأمین نیاز مردم برخی واحدهای تولیدی دارای مجوز و توانمند در این عرصه، خط تولید خود را برای تولید این نوع محصولات تغییر دادند.

عدم افزایش قیمت چای و برنج ایرانی

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به اینکه درخواست‌های جدیدی برای تغییر خط تولید ثبت‌شده است، بیان کرد: پیگیری برای تأمین مواد اولیه موردنیاز و صدور پروانه بهداشتی برای این واحدهای تولیدی در دستور کار قرار دارد.

تشنه دل گفت: در محصول پیاز و سیر افزایش قیمت ایجادشده که افزایش قیمت سیر تا ۱۰۰ درصد نیز گزارش‌شده است و همچنین در طی روزهای اخیر و بر اساس نظارت‌های انجام‌یافته در محصول برنج داخلی کمبود و تغییر قیمت ایجاد نشده است.

وی با اشاره به اینکه در محصول چای بسته‌بندی نیز افزایش قیمت و کمبودی گزارش نشده است، اضافه کرد: این در حالی است که برنج پاکستانی با ۱۰۰ تومان افزایش قیمت در بازار ارائه می‌شود.

کد خبر: ۷٬۰۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha