۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
پوشش تا ۸۰۰ میلیون دلاری صادرات به اوراسیا
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران اعلام کرد

پوشش تا ۸۰۰ میلیون دلاری صادرات به اوراسیا

سجادی، مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران از آمادگی این صندوق برای پشتیبانی از توسعه صادرات و سرمایه‌گذاری ایران در کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا با پوشش صادرات تا سقف ۸۰۰ میلیون دلار خبر داد.

به گزارش بازار، سید عبدالله سجادی در نشست دیپلماسی اقتصادی ایران و اوراسیا، با اشاره به محدودیت سیستم بانکی کشور در روابط کارگزاری با بانک‌های خارجی به دلیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا، گفت: صدور ضمانت‌نامه‌های متقابل با کمک موسسات همتا، از راهبردهای جدید این نهاد حمایتی در جهت ایجاد امنیت تجارت خارجی است.

وی با اشاره به اینکه از ۵ کشور عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا بجز قرقیزستان سایرکشورها دارای صندوق ضمانت صادرات ملی هستند، از انعقاد تفاهم نامه همکاری میان صندوق ضمانت صادرات ایران با این موسسات برای تسهیل جریان تجاری، سرمایه‌گذاری میان کشورمان با اوراسیا خبرداد و همکاری این نهادها را راهکار مناسب برای پر کردن خلاء روابط بانکی کشور با اوراسیا بیان کرد.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با اشاره به اختصاص ۸۰۰ میلیون دلار سقف پوشش برای ۵ کشور روسیه، قزاقستان، ارمنستان، قرقیزستان و بلاروس، افزود: حمایت و پشتیبانی از صادرات از طریق پوشش ریسک‌های سیاسی وتجاری اوراسیا در اولویت کاری این صندوق قرار خواهد گرفت،، اما با وجود اختصاص سقف تعیین شده ۸۰۰ میلیون دلار متاسفانه میزان استفاده تجار کشور از این خدمات تاکنون قابل توجه نبوده است.

سجادی با اشاره به وجود تفاهم نامه‌های همکاری صندوق ضمانت صادرات ایران با موسسات متناظر در روسیه موسوم به اگزیار، قزاقستان موسوم به قزاق اکسپوت، ارمنستان EIAA و بلاروس موسوم به اگزیم گارانت، اجرایی شدن این تفاهم نامه را در جهت پیشبرد دیپلماسی اقتصادی با منطقه اقتصادی اوراسیا و از برنامه‌های آتی این نهاد مالی و بیمه‌ای بیان کرد.

نشست دیپلماسی اقتصادی ایران واوراسیا با شرکت سفرای کشور و دیپلمات‌های کشورهای روسیه، قزاقستان، بلاروس، ارمنستان و قرقیزستان، وزیر نیرو و رئیس سازمان توسعه تجارت و مقامات عالی رتبه اقتصادی در محل همایش‌های رایزن در حال برگزاری است.

کد خبر: ۷۰٬۵۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha