۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
قالیباف اصل: در دوران مدیریت من تعداد کدهای بورسی به ۵۷ میلیون رسید | محدودیت جدید برای فعالیت تازه‌واردان بورسی
در مراسم تودیع و معارفه بیان شد؛

قالیباف اصل: در دوران مدیریت من تعداد کدهای بورسی به ۵۷ میلیون رسید | محدودیت جدید برای فعالیت تازه‌واردان بورسی

قالیباف اصل، رئیس سابق سازمان بورس اوراق بهادار گفت: با توجه به رشد نقدینگی در کشور تا پایان مرداد ماه، ۱۲۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی وارد بازار سرمایه شد که این میزان ورود نقدینگی به بورس، بی سابقه بود.

به گزارش بازار، حسن قالیباف اصل در مراسم تودیع و معارفه روسایی سازمان بورس و اوراق بهادار که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شدبا اشاره به اینکه از سال گذشته شاهد ورود پرحجم سرمایه گذاران به بازار سرمایه هستیم افزود: بعد از ۱۴ سال، امسال با دستور مقام معظم رهبری، سهام عدالت آزاد شد و شرکت سپرده گذاری مرکزی برای ۴۹ میلیون نفر، کد معاملاتی جدید ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: از اقدامات امسال سازمان بورس، واگذاری صندوق‌های‌ای تی اف دولتی به مردم بود.

قالیباف تصریح کرد: تا مردادماه امسال، ۱۲۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی جدید وارد بازار سرمایه شد که بازار سرمایه تاکنون این میزان ورود نقدینگی را تحربه نکرده بود.

وی افزود: در سال گذشته ارزش معاملات بازار سرمایه هزار هزار میلیاردتومان بود که امسال به ۴ هزار هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گفته رئیس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار، سقف صندوق ها نیز ۱۰هزار میلیارد تومان بود که با آخرین تصمیمی که در شورای عالی بورس گرفته شد، این سقف به ۵۰هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

  قالیباف در ادامه با اشاره به برخی اقدامات در زمینه آموزش و فرهنگ سازی در بازار سرمایه گفت: از این به بعد قرار است اگر کسی می‌خواهد وارد بازار سرمایه شود یک  دوره شش ماهه را طی کند و در صورت موفقیت در آزمون وارد این بازار تخصصی شود که شرکت سپرده گذاری مرکزی اقدامات لازم را انجام داده است.

وی همچنین احیای EPS  ، برگزاری مجامع الکترونیکی، تقویت صندوق توسعه بازار ، پرداخت سود مجامع از طریق سجام و تشکیل بازار هدف را از دیگر اقداماتی دانست که در سال جاری اجرا و تقویت شده است .

کد خبر: ۷۰٬۴۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha