۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹
 بهره‌گیری از ایده‌های فناورانه برای ارتقای سهم بازار اجتناب‌ناپذیر است
رئیس اتاق شیراز:

بهره‌گیری از ایده‌های فناورانه برای ارتقای سهم بازار اجتناب‌ناپذیر است

رازقی جهرمی، رئیس اتاق شیراز کاهش هزینه‌ و تسهیل در دسترسی را از ویژگی‌های نخستین نمایشگاه‌ مجازی ایران برشمرد و تاکید کرد: کرونا موجب شده تا تعداد قابل توجهی از کسب وکارها دچار رکود شوند و در این شرایط باید از ایده ها و اندیشه های نو برای رونق بخشی به فعالیت های اقتصادی بهره ببریم.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، رئیس اتاق شیراز برگزاری نمایشگاه مجازی ایران را ایده ای نوآورانه در راستای بهبود بخشیدن به شرایط کاری بنگاه ها و واحدهای اقتصادی دانست که تعداد زیادی از آنها به دلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا دچار رکود شده اند. به باور او می توان با استفاده از این ظرفیت زمینه معرفی تولیدات و ارتباط موثر با طرف های تجاری را فراهم کرد.

جمال رازقی جهرمی، رئیس اتاق شیراز اظهار داشت:‌ نمایشگاه‌ها، نقش مهمی در توسعه کسب و کارها دارند و قسمت عمده معاملاتی که در جهان انجام می‌شود؛ پایه‌گذاری  آن از نمایشگاه‌ها صورت می‌گیرد؛ بنابراین اکنون نزدیک به یک سال است که برگزاری نمایشگاه‌های فیزیکی با محدودیت‌هایی همراه شده است که البته هرکدام از دو نمایشگاه‌های مجازی و فیزیگی ویژگی‌هایی دارند که در نوع خود حائز اهمیت است.

او با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی ایران که قرار است ۵ تا ۲۰ اسفند ۹۹ برگزار شود، تصریح کرد: در نمایشگاه‌های فیزیکی امکان حضور رو در رو، لغو کالا و چانه‌زنی بیشتر برای دو طرف وجود دارد؛ اما کاهش هزینه‌ها و دسترسی از هر مکان و زمان نیز از ویژگی‌های نخستین نمایشگاه‌ مجازی ایران است و در وضعیت کنونی چاره‌ای نیست جز آنکه از برگزاری نمایشگاه‌های مجازی استفاده کنیم.

رازقی جهرمی خاطرنشان کرد: تبلیغات و اطلاع‌رسانی پیرامون برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی ایران آغاز شده است و اتاق‌ها از جمله اتاق شیراز تلاش می‌کند تا با اطلاع‌رسانی مناسب زمینه حضور و مشارکت بیشتر اعضا را فراهم کند.

او ادامه داد:‌ اگرچه برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی ایران تجربه‌ طولانی در ایران ندارد و با نخستین تجربه آن در بخش‌خصوصی می‌توان ارزیابی و برآورد دقیقی از دستیابی به اهداف، ‌قراردادهای منعقد شده و سایر اهداف نمایشگاهی به دست آورد.

به اعتقاد رئیس اتاق شیراز پاندمی کرونا موجب شده است تا تغییرات اساسی در نحوه فعالیت برخی از بنگاه‌ها ایجاد شود، در این میان گردشگری، رستوران‌داری، هتل‌ها، تالارها و برخی دیگر از مشاغل با رکودی عمیق مواجه شده‌اند؛ شرایطی که ممکن است تا مدت‌ها به شرایط گذشته برنگردد و در این میان نیاز به نوآوری و ابتکاراتی در نحوه فعالیت کسب و کارها وجود دارد.

این فعال اقتصادی بیان کرد: نحوه کار رستوران‌ها و بیرون‌برها با تغییراتی مواجه شده است و باید با استفاده از فضاهای فناورانه نحوه افزایش سهم از بازار را تغییر داد. توسعه فعالیت‌هایی که بر فضای الکترونیک طراحی می‌شود در یک سال گذشته با رشد مناسبی همراه شده است و مسیری که باید طی سال ها پشت سر گذاشته می شد، بنا بر ضرورت این اپیدمی سرعت گرفته است.

رازقی جهرمی درباره مشوق‌های ارائه شده برای برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی عنوان کرد:‌ تجربه‌ای در این زمینه وجود ندارد اما به نظر می‌رسد میزان مشارکت فعالان اقتصادی را افزایش دهد.

کد خبر: ۷۰٬۴۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha