۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
فارس با تولید بیش از ۲۰۰ هزار تن خرما رتبه دوم کشور را دارد
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی فارس:

فارس با تولید بیش از ۲۰۰ هزار تن خرما رتبه دوم کشور را دارد

شیراز- مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: استان فارس با تولید بیش از ۲۰۰ هزار تن خرما و سطح زیر کشت ۳۲ هزار هکتار رتبه دوم تولید و رتبه چهارم سطح زیر کشت کشور دارد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مجیدرضا پاکاری در بازدید از سومین نمایشگاه بین المللی و تخصصی تجهیزات و صنایع وابسته به خرما با اشاره به اینکه در ۱۹ شهرستان استان فارس خرما تولید می شود، تصریح کرد: شاهانی، کبکاب و زاهدی یا قصب عمده ترین ارقامی هستند که بسته به مناطق مختلف در این استان کشت و پرورش داده می شود.

به گفته وی؛ در استان فارس به منظور افزایش کمی و کیفی تولید خرما، توسعه رقم تجاری خرمای مجول در این استان در دستور کار قرار دارد.

پاکاری برند سازی و معرفی خرما به داخل و خارج کشور از مزایای برگزاری نمایشگاه دانست و افزود: معرفی ارقام خرما و بسته بندی مناسب، علاوه بر کاهش ضایعات و ارزش افزوده با فراهم کردن زمینه صادرات، ارزآوری مناسب و رونق اقتصادی را به دنبال دارد.

او با بیان اینکه صنعت و کشاورزی دو مقوله به هم پیوسته و مکمل یکدیگر هستند، اظهار کرد: اگر صنایعی وجود نداشته باشد تولید به تنهایی جایگاه ویژه ای ندارد و همچنین ارز آوری و ارزش اقتصادی مناسب ایجاد نمی شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار کرد: در این نمایشگاه تنوع محصولات خرما،  بسته بندی ها، برندها و فرآوری را شاهد هستیم که بازارهای خیلی خوبی می تواند داشته باشد.

کد خبر: ۷۰٬۴۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha