۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
دولت با گران کردن دلار کسری بودجه خود را جبران می‌کند
نماینده مردم همدان در مجلس:

دولت با گران کردن دلار کسری بودجه خود را جبران می‌کند

همدان - نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت واقعی دلار هفت تا هشت هزار تومان است اما دولت با گران کردن دلار کسری بودجه خود را جبران می‌کند.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم همدان در مجلس، حجت الاسلام احمدحسین فلاحی در دیدار با بسیج مهندسین استان همدان بابیان اینکه دولت با ارز ٤٢٠٠ رانت ایجاد کرده بود و مجلس با حذف ارز ٤٢٠٠ جلوی رانت را گرفت و آن را مستقیم به مردم می‌دهد، گفت: مردم در کشور با ارز ٢٥ هزاری زندگی کردند و ارز ٤٢٠٠ تومانی خرج خوراک سگ و گربه شد در حالی که پول ارز باید مستقیم به جیب مردم برود نه اینکه هزینه رانت عده‌ای شود.

وی با بیان اینکه بودجه غیرواقعی است و اگر دولت تغییرات بودجه را نپذیرد آن را رد می‌کنیم و بودجه سه دوازدهم مصوب می‌کنیم، ابراز داشت: رهبری فرمودند باید آقایی دلار شکسته شود اما عده‌ای در داخل به آن باور ندارند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشکلات کشور راه حل بیرونی ندارد و راه حل آنها داخلی است، افزود: عده‌ای با ایجاد دوگانگی‌های مختلف مانند جنگ و معیشت مردم را می‌ترسانند.

وی با بیان اینکه دولت باید بدهی خود را به قرارگاه خاتم پرداخت کند در پاسخ در مورد مشکلات معیشتی گفت: در مجلس طرح تامین مسکن، طرح تامین کالاهای اساسی، در بحث اصلاح ساختار بودجه، طرح مالیات بر خانه‌های خالی و... در راستای کمک به معیشت مردم مصوب شده است.

فلاحی با اشاره به اینکه ٩٦ درصد پول در اختیار دولت است، یادآور شد: طرح شفافیت آرا در کمیسیون مصوب شده اما چون مشکلات مردم معیشتی است ابتدا آنها باید مورد بررسی قرار بگیرد ضمن اینکه تعدادی از نمایندگان نیز نامه‌ای امضا کرده‌اند که طرح شفافیت در اولویت قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: در بخش معدن و فراوری معدن ٢١ میلیون نفر می‌توانند شاغل شوند، اما متاسفانه یک معاونت قوی در بحث معدن نداریم.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه در بخش پتروشیمی ما به راحتی می‌توانیم صادر کنیم و باید پترو پالایشگاه‌ها راه‌اندازی شود، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته مواد اولیه پالایشگاه همدان تامین و مجموعه راه‌اندازی شد.

فلاحی در پاسخ به سوالی در مورد دلار گفت: قیمت واقعی دلار نهایتا ٧ تا ٨ هزار تومان است، که دولت با گران کردن آن کسری بودجه خود را جبران می‌کند.

کد خبر: ۷۰٬۴۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha