۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۴
داد و ستد اندک طلا در بازارهای داخلی| خانه دارها صبوری می کنند تا قیمت ها کاهش یابد!
بازار گزارش می دهد

داد و ستد اندک طلا در بازارهای داخلی| خانه دارها صبوری می کنند تا قیمت ها کاهش یابد!

‌ در هفته جاری داد و ستد مصنوعات طلا نسبت به هفته گذشته در بازار تهران کمتر شد و مردم برای خرید طلا بیشتر صبوری کردند تا شاید قیمت طلا در بازار پایین بیاید.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: هرچند که مردم برای خرید مصنوعات طلا کمتر به بازار رفتند اما در بازارهای جهانی نیز ثبات قیمت طلا باعث کمتر شدن تعداد خریداران بود.

در آخرین روزهای هفته جاری قیمت سکه طرح جدید در بازار تهران به ۱۰  میلیون و ۷۲ هزار تومان رسید، قیمت نیم سکه ۵  میلیون و ۹۹۵ هزار تومان، قیمت ربع سکه ۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و قیمت سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بود و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در بازار تهران یک میلیون و ۶۶ هزار تومان خرید و فروش شد.

همچنین نرخ ارز نیز در بازار روز چهارشنبه هشتم بهمن ماه سال جاری دلار با اندکی نوسان به رقم ۲۳ هزار و ۳۱ تومان و یورو نیز به قیمت ۲۸ هزار و ۳۰۰  تومان رسید.

با توجه به ثبات نسبی قیمت طلا و ارز در بازارهای داخلی در هفته جاری، رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران گفت: در مقایسه با هفته گذشته در هفته جاری خرید مصنوعات طلا کمتر بود و مشتریان کمتری در هفته جاری به بازار مراجعه مردند.

«ابراهیم محمد ولی» رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران در گفت وگو با خبرنگار بازار افزود: با توجه به ثبات قیمت ارز و طلا در بازار های داخلی و خارجی، خوشبختانه در بازار طلا شاهد التهاب نبودیم و این در کمتر شدن معاملات مصنوعات طلا در بازار تاثیرگذار بود.

وی با بیان اینکه نوسانات اندک ارزی و اونس جهانی طلا، دو عامل مهم ثبات بازار طلا در ایران در هفته جاری بود، اظهار داشت: با این حال در مقایسه با ۲ و یا ۳ ماه گذشته تقاضا برای خرید مصنوعات طلا در هفته جاری افزایش یافت.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران یادآور شد: انتظار داریم با توجه به روزها و هفته های پایانی سال شاهد افزایش تقاضای خرید مصنوعات طلا در بازار باشیم تا هم کسب و کار تولیدکنندگان و هم کسب و کار فروشندگان رونق بگیرد.

وی بیان کرد: با این شرایط پیش بینی وضعیت داد و ستد طلا در هفته آینده سخت است و اگر بازار به همین منوال پیش برود و بازار جهانی نیز در همین شرایط و یا با ۲ و یا یک دلار قیمت اونس جهانی کم و یا زیاد شود، وضعیت خرید و فروش مصنوعات طلا نیز همچنان اندک خواهد بود.

آینده طلا در بازارهای جهانی 
محمد ولی با اشاره به قیمت جهانی طلا در هر اونس بیان کرد: هم اکنون قیمت اونس جهانی ۱۸۵۰ دلار است در صورتی که حادثه غیرمترقبه و یا عامل نگران کننده ای در بازارهای جهانی بروز نکند همچنان قیمت طلا در دوره ثبات باقی خواهد ماند.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران بیان کرد: به نظر می رسد هفته آینده در بازارهای جهانی شاهد ثبات بیشتر قیمت طلا خواهیم بود و اگر نوسانی باشد بسیار اندک خواهد بود و بازار به سمت و سوی آرامش خواهد رفت.

قیمت اونس جهانی طلا حدود ۱۸۵۰ دلار  
همزمان با ثبات قیمت سکه و مصنوعات طلا در بازار، یک کارشناس اقتصادی در حوزه و طلا و جواهر در گفت گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در روزهای پایانی هفته جاری قیمت هر اونس طلای جهانی به حدود ۱۸۵۰ دلار رسید که نسبت به روزهای  گذشته اندکی کاهش یافت.
«اکبر نقوی نیا» اظهار داشت: با ثبات قیمت جهانی طلا می توان این انتظار را داشت که قیمت طلا نیز در بازار ایران از ثبات لازم برخوردار شود.
وی افزود: سکه در روزهای پایانی هفته با توجه به قیمت انس طلا در بازارهای جهانی به کانال ۱۰  میلیون تومان وارد شد و اگر اونس جهانی طلا هفته آینده در این شرایط بماند قیمت طلا در بازارهای داخلی نیز دست خوش حوادث نخواهد بود.

پیش بینی قیمت طلا در  بازارهای جهانی در روزهای اینده
پیتر هاگ، مدیر معاملات جهانی کیتکومتالز در این خصوص معتقد است که هیچ چیز در یک خط ثابت نمی رود. طلا در حال تحکیم قیمت بوده و به دنبال عاملی برای ادامه روند صعودی است.

پیتر هاگ خاطرنشان کرد: صعود قیمت طلا به این بستگی خواهد داشت که بسته کمک کرونایی چقدر سریع و به چه شکلی تصویب شود. در این بین، بازارهای سهام با سودگیری برخی از افراد و نقد کردن داراییشان تحت فشار قرار گرفته است. همچنین تصویر اقتصاد کلان تغییر چندانی نکرده است و بسته محرک مالی بسیار تورم زا خواهد بود.

پیتر هاگ همچنان به رشد قیمت طلا خوش بین است اما بر این باور است که رشد قیمت این فلز ارزشمند تدریجی خواهد بود. هاگ پیش بینی کرد طلا در سطح ۱۸۲۵ از حمایت برخوردار است و اگر این سطح شکسته شود، سطح حمایت بعدی ۱۸۰۰ دلار خواهد بود. از نظر فنی همچنانی وضعیت نمودار فنی مثبت بوده و طلا ممکن است در معاملات هفته جاری به محدوده ۱۸۷۲ تا ۱۹۰۰ دلار صعود کند. زمانی که تصویر کلان روشنتر شود و بسته محرک مالی تصویب شود، مسیر فلزات ارزشمند صعودی خواهد بود و طلا از مرز ۱۹۰۰ دلار عبور می کند.

دانیل پاویلونیس، کارگزار ارشد کالا در شرکت آر جی او فیوچرز به کیتکونیوز گفت: به محض تصویب بسته کمک کرونایی، تورم عامل کلیدی روند صعودی بعدی طلا خواهد بود. در گذشته که بانک مرکزی آمریکا تلاش کرده بود نرخهای بهره را به صورت مصنوعی پایین نگه دارد، به رشد تورم منجر شده است و بسته اخیر هم ممکن است نتیجه مشابهی داشته باشد. با این حال بازارها هنوز آماده چنین اتفاقی نیستند. بازار اوراق قرضه با رشد بازده، تورم بالاتر را نشان داده اما بازار سهام همچنان در تاریکی است.

اما پاویلونیس درباره قیمت طلا فعلا نظر خنثی دارد و بر این باور است که تا زمان تاثیر بسته محرک مالی روی تورم، طلا در بازه محدودی معامله خواهد شد. وی گفت: معاملات اونس طلا در بازه بسیار گسترده ۱۷۶۶ تا ۱۹۶۵ دلار متغیر است و زمانی که طلا در بالای ۱۹۶۵ دلار بسته شود، آماده صعود خواهد بود. از سوی دیگر اگر پایین ۱۷۶۶ دلار بسته شود به معنای روند کاهشی خواهد بود.

وی در ادامه افزود: طلا در حال حاضر در بازه محدودی متوقف مانده اما تورم ممکن است باعث شود طلا به کانال قیمت بالاتری وارد شود. مشکل بازگشت تورم این است که بانک مرکزی پس از رشد تورم به بالای دو درصد ممکن است نتواند رشد آن را کنترل کند.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۵۹ دلار و ۱۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۱ درصد کاهش، در ۱۸۵۵ دلار و ۲۰ سنت بسته شده بود.

افزایش اونس طلا به ۱۹۰۰ دلار در صورت تصویب بسته کمک کرونایی امریکا
استفن اینس، استراتژیست بازار ارشد شرکت اکسی کورپ اظهار کرد: اگر بسته کمک کرونایی آمریکا تصویب شد، اونس طلا از مرز ۱۹۰۰ دلار عبور خواهد کرد. هر چه این بسته سریعتر تصویب شود به نفع طلا خواهد بود.

عامل دیگری که از قیمت طلا پشتیبانی کرد، کاهش بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا به پایینترین سطح سه هفته اخیر در معاملات روز گذشته بود.

سرمایه گذاران اکنون منتظر نتیجه نشست سیاست پولی دو روزه بانک مرکزی آمریکا هستند که روز سه شنبه آغاز می شود. سیاستهای پولی آسان باعث کاهش بازده اوراق قرضه دولتی شده و به نفع طلا می شود که دارایی بدون بازده است.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس اظهارداشت: اگر بانک مرکزی آمریکا سیگنالی مخابره کند که نشان دهد به دنبال توسعه اقدامات محرک پولی نیست و ممکن است به دنبال خروج سریعتر از حد انتظار از سیاستهای فعلی باشد، به ضرر طلا خواهد بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۲۵ دلار و ۳۷ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش، ۱۰۹۲ دلار و ۱۵ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۲۳۲۹ دلار و ۶۲ سنت رسید.

کد خبر: ۷۰٬۴۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha