۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
دنبال کشف ذخایر پنهان معدنی در کشور هستیم
رئیس سازمان ملی زمین شناسی:

دنبال کشف ذخایر پنهان معدنی در کشور هستیم

رشت- رئیس سازمان ملی زمین شناسی گفت: در موضوع ژئوتوریسم و اکتشافات معدنی به دنبال کشف ذخایر پنهان هستیم.

 به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، علیرضا شهیدی در دیدار با استانداری گیلان با اشاره به اینکه در اجرای هر پروژه ای، مطالعات زمین شناسی از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: با توجه به پتانسیل نیروهای این استان در حوزه بررسی مخاطرات و اکتشافات و ظرفیت‌های غنی گیلان در حوزه زیست محیطی و دریا، باید نقش آفرینی موثرتری در حوزه عمرانی و زیرساختی داشته باشیم.

شهیدی با بیان اینکه سازمان زمین شناسی در حوزه دریا از دستگاه های منحصربفردی برخوردار است، افزود: در موضوع ژئوتوریسم و اکتشافات معدنی به دنبال کشف ذخائر پنهان هستیم و در این راستا همگرایی دستگاه های مرتبط مورد انتظار است.

ارسلان زارع استاندار گیلان نیز در دیدار رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات ‌معدنی کشور به شرایط اقلیمی، جغرافیایی و تنوع آن در گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: براین اساس تقویت اکتشافات و مطالعات در حوزه زمین و دریای پهنه سرزمینی گیلان امری ضروری است.

وی سند آمایش سرزمینی گیلان را سبز- آبی عنوان و اضافه کرد: در این مسیر شرایط حفظ محیط زیست پایدار با امکان بهره برداری بیشتر از دریا در راستای توسعه تجارت در کنار ارتزاق و معیشت مردم درنظرگرفته شده است.

نماینده عالی دولت در استان به سوابق گذشته گیلان در زلزله، فرونشست و زمین لغزش اشاره کرد و گفت: از ظرفیت سازمان زمین‌شناسی با توجه به وجود نیروهای با دانش و متخصص، باید بیشتر بهره ببریم و در این حوزه استفاده از مطالعات هوایی با روش های نوین مورد انتظار است.

وی استفاده از ظرفیت‌های معدن را یکی از تأکیدات رئیس جمهوری عنوان و به تشکیل منظم شورای معادن استان اشاره کرد و افزود: ظرفیت های خوبی برای بهره برداری در گیلان وجود دارد و درصورت دارابودن شرایط برای صادرات مواد معدنی، افتتاح راه آهن رشت-کاسپین در آینده ای نزدیک می تواند اثرگذار باشد.

کد خبر: ۷۰٬۳۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha