۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
شرایط سخت دریافت تسهیلات کرونایی/ اصناف خراسان جنوبی توان بازپرداخت اقساط را ندارند
رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی:

شرایط سخت دریافت تسهیلات کرونایی/ اصناف خراسان جنوبی توان بازپرداخت اقساط را ندارند

بیرجند- علیزاده، رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی گفت: اگرچه ۶۰ درصد اصناف استان از تسهیلات کرونایی استقبال کردند اما شرایط اخذ و بازپرداخت بر مشکلات شان می افزاید.

رضا علیزاده بیرجندی در گفت و گو با خبرنگار بازار بیان کرد: با توجه به شرایط حاکم بر بازار، تیم های نظارتی به طور مستمر بر فعالیت واحدهای صنفی نظارت می کنند.

وی با بیان اینکه ایجاد تعادل در بازار یکی از اهداف این بازرسی ها است، افزود: جلوگیری از تخلف هایی مانند گران فروشی، کم فروشی و دیگر تخلفات احتمالی از دیگر اهداف این نظارت ها است.

علیزاده بیرجندی با بیان اینکه تیم های بازرسی روزانه بیش از ۴۵ مورد بازرسی دارند، ادامه داد: طی ماه گذشته ۷۰۰ مورد نظارت از سطح بازار انجام شده است.

وی با بیان اینکه طی این بازدیدها ۲۱۴ اخطاریه کتبی برای واحدهای متخلف صادر شده است، گفت: همچنین ۱۴ واحد صنفی متخلف پلمب شده است.

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی اظهار کرد: ۱۳ پرونده تخلف هم برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

بنا به گفته علیزاده بیرجندی تخلف اکثر واحدهای صنفی بیرجند طی ماه گذشته نداشتن پروانه فعالیت بوده است.

وی با بیان اینکه حال حاضر ۳۴ هزار واحد صنفی در خراسان جنوبی فعال است، افزود: از این تعداد ۱۴ هزار واحد مربوط به مرکز استان است.

علیزاده بیرجندی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد اصناف مستاجر بوده و مشکلات زیادی دارند، افزود: با توجه به ضربه های کرونا به اصناف، خواستاریم در حمایت از این اقشار به مناطق کم برخورداری مانند خراسان جنوبی توجه ویژه ای شود. 

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی با اشاره به تسهیلات مشاغل آسیب دیده ناشی از کرونا، بیان کرد: اگرچه ۶۰ درصد اصناف از این تسهیلات استقبال کردند اما شرایط اخذ و بازپرداخت بر مشکلات شان می افزاید. 

کد خبر: ۷۰٬۳۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha