۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹
فعالین حوزه صنایع دستی در زنجان حمایت شوند
مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان:

فعالین حوزه صنایع دستی در زنجان حمایت شوند

زنجان-مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان، برحمایت از فعالین صنایع دستی در استان زنجان تاکید کرد و گفت: وزارت میراث فرهنگی نسبت به بیمه فعالین این عرصه به جد وارد کار شود.

به گزارش خبرنگار بازار، مسعود علیاری بعد از ظهر دوشنبه  در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان، با اشاره به وضعیت بیمه فعالان صنایع دستی در استان زنجان اشاره کردو گفت: برخورداری فعالان حوزه صنایع‌دستی از بیمه منوط به تامین اعتبار و اقدامات به‌موقع از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان است که این مجموعه باید نسبت به بیمه کردن فعالین حوزه صنایع دستی تلاش بکند.

وی اظهار کرد: اگر فعالان صنایع دستی می خواهند سهمیه دولتی برای بیمه آن‌ها در نظر گرفته شود، باید از سوی وزارتخانه انجام شود که سهم دولت ۲۰ درصد است تاکنون بیش از هزارنفراز فعالین صنایع دستی در استان بیمه شدند.

علیاری ابراز کرد: ساز و کار پذیرش افراد تحت پوشش میراث‌فرهنگی، طبق اعلام وزارت میراث فرهنگی است و با توجه به بودجه‌ای که در نظر گرفته شده، ۵۰۰ نفر در کل کشور برای این منظور معرفی شده‌اند.

وی افزود: برخی از واحدهای صنایع دستی به علت تاخیر واریز داشتند مشکل شان حل شد ودوباره بیمه شدند. 

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان افزود: صنعتگرانی که تمایل برای بیمه شدن دارند می توانند به ادارات شهرستانی میراث فرهنگی مراجعه کنند و با اداره بیمه مکاتبه شده وبیمه شوند.

علیاری برحمایت از فعالین صنایع دستی در استان زنجان تاکید کرد و یاد آورشد:بیمه شدن فعالان این عرصه باعث رونق صنایع دستی می شود.

وی با بیان اینکه  در استان زنجان هر ماه ۴۰۰ نفر بازنشسته می شوند، گفت: در استان زنجان بیش از ۴۳ هزار مستمری بگیر تامین اجتماعی هستند. 

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان، افزود: در سالجاری بیش از ۱۴ هزارو ۲۰۳ کارگاه فعال شده است و سازمان تامین اجتماعی در این زمینه همکاری و مساعدت لازم را با کار فرمایان دارد. 

کد خبر: ۷۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha