۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
ظرفیت فیبر نوری در خراسان شمالی افزایش یابد
نماینده مردم بجنورد:

ظرفیت فیبر نوری در خراسان شمالی افزایش یابد

بجنورد- وحیدی نماینده مردم بجنورد ، گرمه و جاجرم ، راز و جر گلان و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی خواستار افزایش ظرفیت فیبر نوری در خراسان شمالی شد.

محمد وحیدی در گفت‌وگو با بازار اظهار داشت: در حال حاضر ۲۵۰ کیلومتر توسعه فیبر نوری در استان انجام می‌شود که نیاز است این موضوع افزایش پیداکرده و  اقدامات لازم نیز تسریع شود.

وی با اشاره به افزایش زیرساخت‌های اینترنتی در استان افزود: دنیا به سمت مبادلات اینترنتی در حال حرکت است و از همین جهت باید توجه ویژه‌ای به بحث هوشمند سازی شهرهای کشور داشته باشیم که در حال حاضر آمادگی این را داریم بجنورد را به‌عنوان شهر پایلوت به مرحله هوشمند سازی با محوریت مخابرات برسانیم.

نایب‌رئیس کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه توسعه اینترنت یکی از مطالبات جدی مردم است ، تصریح کرد: در توسعه بسته‌های اینترنتی باید پوشش جمعیتی مناطق نیز در نظر گرفته باشد به‌طور مثال در حال حاضر در روستای کهنه جلگه یک آنتن وجود دارد و این در حالی است که با این‌یک آنتن تنها ۳۰ درصد روستا پوشش داده‌شده است.

وحیدی با اشاره به جمعیت بالای راز و جر گلان (منطقه مرزی) گفت: این منطقه متأسفانه از لحاظ پوشش اینترنتی وضعیت مناسبی ندارند و این موضوع نیازمند توجه بیشتر به مخابرات و تسریع امورات است.

کد خبر: ۷۰٬۲۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha