۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
لزوم تعیین حسابدار برای تسویه حساب مالک قبلی کشت و صنعت مغان
مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی عنوان کرد

لزوم تعیین حسابدار برای تسویه حساب مالک قبلی کشت و صنعت مغان

منصوری، مدیر عامل شرکت شهرک های کشاورزی، با اشاره به استقرار تیم جدید دولتی برای اداره کشت و صنعت مغان، گفت: لازم است که حسابداران دولتی از طرف سازمان خصوصی سازی به سرعت برای تسویه حساب و پرداخت بدهی مالک قبلی وارد عمل شوند.

به گزارش بازار، علی اشرف منصوری مدیر عامل شرکت شهرک های کشاورزی در حاشیه بازدید خبرنگاران از شهرک کشاورزی حصار گلی ورامین، در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم، درباره چرایی واگذاری کشت و صنعت مغان با قیمت کم اظهار کرد: مطالعات مربوط به احداث این شهرک ۵۰ سال قبل صورت گرفته است که در آن دوران برنامه ریزی مناسبی برای تولید در آن منطقه حاصلخیز انجام شد.

وی افزود: این کشت و صنعت برای آن ایجاد شد تا محصولات کشاورزی تولیدی در این منطقه حاصلخیز ابتدا فرآوری و بعد به دست مصرف کنندگان برسد اما این مجموعه درطی سال های گذشته افت و خیزهای زیادی داشته است.

منصوری افزود: کشت و صنعت مغان در ابتدا ۶۰ تا ۷۰ هزار هکتار بود اما بر اساس واگذاری های انجام شده به ۲۷ هزار هکتار کاهش یافت تا اینکه در سال ۸۶ در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته و موضوع واگذاری آن در دستور کار این مجموعه قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی اضافه کرد: در دی ماه سال ۹۷، این مجموعه به یکی از سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار شد اما بر اساس مسائل مختلفی از جمله قیمت گذاری قوه قضائیه به این موضوع ورود کرده و قرارداد آن را فسخ کرد تا بعدا در اختیار شرکت شهرک های کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی قرار بگیرد.

مشکلات واگذاری کشت و صنعت مغان مربوط به سازمان خصوصی سازی است

وی در پاسخ به این سوال که چرا این مجموعه عظیم ۲۷ هزار هکتاری را با قیمت پایینی توسط دولت به بخش خصوصی واگذار شد گفت: وزارت جهاد کشاورزی دخالتی در واگذاری این مجموعه نداشته است زیرا با توجه به بحث خصوصی سازی آن این خود سازمان خصوصی سازی بود که این مجموعه را با آن شرایط واگذار کرد.

سازمان خصوصی سازی برای تسویه حساب کشت و صنعت مغان با مالک قبلی اقدام کند
منصوری در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم در ارتباط با آخرین وضعیت تسویه حساب با مالک قبلی این مجموعه گفت: سازمان خصوصی سازی باید در ارتباط با تسویه حساب این مجموعه با مالک قبلی وارد عمل شود و تیم های حسابداری دولتی در این مجموعه قرار گیرند.

مدیر عامل شرکت شهرک های کشاورزی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه چرا قبل از تسویه حساب با مالک قبلی این شرکت دولتی در این مجموعه مستقر شده است گفت: حسابرسان دولتی از طرف سازمان خصوصی سازی به زودی به کشت و صنعت مغان می آیند تا طلب آن شرکت مشخص شود و همچنین منابع احتمالی که در اختیار آنها قرار دارد تسویه شود.

وی یادآور شد: مالک قبلی صنایع تبدیلی در این کشت و صنعت ایجاد کرده بود که در این ارتباط با آنها تسویه صورت می گیرد و خسارات آنها پرداخت خواهد شد.

کد خبر: ۷۰٬۱۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha