۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
افزایش برداشت از منابع زیرزمینی باعث کاهش کیفیت آب شده است
معاون وزیر نیرو در گفتگو با بازار:

افزایش برداشت از منابع زیرزمینی باعث کاهش کیفیت آب شده است

کاشان- جانباز، معاون وزیر نیرو گفت: افزایش برداشت از منابع زیرزمینی طی سال‌های گذشته باعث کاهش کیفیت آب شده است.

حمیدرضا جانباز در حاشیه سفر به کاشان در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه تامین آب شرب برای هموطنان یک اولویت برای وزارت نیرو است، اظهار داشت: خوشبختانه با ایجاد پویش «الف- ب» در سراسر کشور و افتتاح و پروژه های مختلف در دو حوزه آب و برق، در بخش آبرسانی و تامین آب شرب مورد نیاز مردم اقدامات موثری انجام شده است.

وی با بیان اینکه طی سال های گذشته افزایش قابل توجهی در برداشت از سفره های زیر زمینی در سطح کشور داشته ایم، ابراز داشت: این موضوع باعث شده است تا کیفیت آب طی این سالها کاهش داشته باشد.

معاون وزیر نیرو با اشاره به افتتاح و کلنگ زنی پروژه های آبرسانی در منطقه کاشان تصریح کرد: پروژه آب شیرین کن شهر نوش آباد از توابع شهرستان آران و بیدگل یکی از این پروژه هاست که جمعیتی بالغ بر ۱۷هزار نفر من بعد از نعمت آب شیرین بهره مند می شوند.

بهره‌مندی روستاییان سراسر کشور از آب شرب پیگیری می شود
وی با بیان اینکه در قالب این پروژه ۱۱ روستای منطقه از آب شیرین بهره مند می شود، اظهار کرد: بهره مندی روستاییان سراسر کشور از آب شرب با جدیت از طرف وزارت نیرو پیگیری می شود و پیش بینی می کنیم با اقدامات و پروژه های انجام شده تا پایان سال جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر از ساکنین روستاهای سراسر کشور از نعمت آب آشامیدنی بهره مند شوند.

جانباز در بخش دیگری از سخنان خود اصلاح شبکه آبرسانی در سطح کشور را یک ضرورت دانست و بیان داشت: با توجه به فرسودگی برخی از خطوط انتقال آب از چاه های اطراف به منطقه کاشان، اصلاح این خطوط در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: احداث مخازن ذخیره آب در شهرهای کشور به خصوص کاشان یک موضوع مهم و اساسی است که خوشبختانه با توجه به اهمیت این موضوع اقدامات خوبی نیز توسط شرکت آبفای کاشان انجام شده است.

کد خبر: ۷۰٬۱۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha